Senaste nytt

SAS Connect och SAS Link

6 st "lätt begagnade" Embraer är nu på väg in i SAS-flottan, eller snarare SAS Link-flottan.
Snittåldern ligger på runt 14 år och maskinerna levererades ursprungligen till FlyBe.
Registreringen tycks bli svensk:
SE-RSK (bekräftat), RSL, RSM, RSN, RSO, RSP (dessa fem registeringar ännu obekräftade)

Det var väl en tillfällig lösning? Annars känns kanske inte en satsning på 14 år gamla maskiner som någon framtidsinvestering...
Vill minnas att de i något uttalande sade att planen var E2, och att dessa maskiner var tillfälligt med tanke på att det inte fick att få fram E2 snabbt.

I några bokningar har en del flighter blivit SAS Connect, på dessa går det inte att välja plats, inte heller på SAS Classic.
Du kan tyvärr inte reservera en sittplats på denna flygning.
Var dock inte orolig om du reserverade en sittplats tidigare – den är fortfarande reserverad.

I några bokningar har en del flighter blivit SAS Connect, på dessa går det inte att välja plats, inte heller på SAS Classic.
Var dock inte orolig om du reserverade en sittplats tidigare – den är fortfarande reserverad.
Samma för mig på flighter med SAS Connect. Valde platser tidigare, vid bokningstillfället innan det blev SAS Connect, men nu får jag samma meddelande som dig.

Såg likadant ut för mig häromdagen, men nu återigen möjligt att ändra platser.

Om det ingår segment med Connect så visas det inte när man bokar hur många poäng man kommer att tjäna.
Däremot har jag fått rätt antal poäng efter flygturen.

Någon som funderar på att byta jobb?

Gillar du att möta nya människor i en internationell miljö? Det kan bli din vardag om du arbetar som Cabin Crew hos vår kund SAS
Få en flygande start på din karriär i rollen som Cabin Crew på SAS Connect - StudentConsulting

Detta söker vi:
För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla samtliga grundkrav:
SAS uniformsreglemente kräver att du kan dölja eventuella piercingar och tatueringar.

- godkänd gymnasieexamen (minst 2250 godkända poäng inklusive grundämnen)
- minst 2–3 års dokumenterad erfarenhet från servicebranschen
- god fysik och kunna genomföra SAS hälsoundersökning, drog- och alkoholtest med godkänt resultat
- uppfylla synkrav på 0,7 med eller utan korrektion
- vara minst 160 cm och max 190 cm lång
- vara simkunnig
- kunna visa utdrag ur belastningsregister utan anmärkning
- kunna ta dig till Arlanda på max 80 minuter dygnets alla timmar - det är en fördel om du har körkort
- mycket goda kunskaper i svenska eller ett skandinaviskt språk
- mycket goda kunskaper i engelska

• Gilla
Reactions: hco
Toppen