Senaste nytt

SAS byter ut kortdistansstolar för 24 miljoner

Adamsson

Medlem
Jag flög en av LH:s A321 som blivit upprustade med de nya Recaro stolarna mellan FRA-TXL i våras. Jag gillade det inte alls. Det kändes för plastigt och det kändes lite obekvämt att sitta i dem. Visst... för short-haul typ ARN-CPH skulle det säkert funka finfint men tveksamt om det skulle vara bekvämt på längre flygningar.
 

Dr. Miles

Expert
I går tittade jag på en rysk film och det var en scen som tagits i Tupolev tu-154.
Det såg mycket rymligt ut speciellt när man kunde sparka ledigt framsätet och fälla det framåt. :)
 
Jag flög en av LH:s A321 som blivit upprustade med de nya Recaro stolarna mellan FRA-TXL i våras. Jag gillade det inte alls. Det kändes för plastigt och det kändes lite obekvämt att sitta i dem. Visst... för short-haul typ ARN-CPH skulle det säkert funka finfint men tveksamt om det skulle vara bekvämt på längre flygningar.

Flög i torsdags med LH A320 ARN-MUC och redan på den lagom långa sträckan kändes stålar hårda och obekväma... :(
 

Roger J

Medlem
Jag tycker stolarna är OK, men jag hoppas att de kör tillräckligt avstånd mellan raderna, åtminstone fram i planen och att de köper varianten som kan konverteras till Business Class, kanske till de 5 eller 7 första raderna.
 
Jag tycker stolarna är OK, men jag hoppas att de kör tillräckligt avstånd mellan raderna, åtminstone fram i planen och att de köper varianten som kan konverteras till Business Class, kanske till de 5 eller 7 första raderna.

PÅ LH M var avstånd bra. Jag som är 182cm kång hade ca 10 cm kvar från knäet till nästa stål.:) PÅ LH C såg det vara samma avstånd som i M. Det kändes inte som C... :(
 

Roger J

Medlem
Som sagt. Om de köper varianten där fönster- och gångstolarna kan breddas och mittstolens rygg fällas ned till ett bord så blir C-kabinen OK. I övrigt är ju stolarna likadana så extrakostnaden för detta kan inte vara stor? Gör rätt nu SAS!
 

agehall

Medlem
Det kunde man på alla SAS-flyg förut också, undrar om det inte går på MD-maskinerna fortfarande? Stolsryggen kunde fällas fram helt av någon anledning.

Jag tycker det är skit att det inte går i alla plan. Jag är så pass lång att jag knappast skulle kunna inta den position de rekommenderar vid nödsituationer annars.
 
Toppen