Senaste nytt

SAS byter ut kortdistansstolar för 24 miljoner

Jacob

Medlem
Nice to have you here Oliver!

Baksidan med lufthansas nya tunna stolar är att man ganska väl känner om någon bakom trycker med knät mot stolsryggen. Det känns rätt tydligt faktiskt, tyvärr.
 

agehall

Medlem
Our international audience seems to be growing. That's impressive since it's a Swedish board. Nice to see that you find your way here as a complement to FT.
 
Instämmer med TreD om att en del SK plan har stolar med fruktansvärt upprätta standardlägen som är riktigt jobbiga att sitta i om man inte fäller bak dem.
 

Homer

Medlem
Iberia

5136912163_c03b353b71.jpg
 

Roger J

Medlem
Undra ifall SAS gör något i övrigt med kabinen. När Lufthansa satte in de här stolarna uppdaterade de ju hela kabinen enligt nya designprogrammet. Lätt de fräschaste B737/A320-kabinerna i Europa just nu...
 

JonW

Medlem
Jag åkte MD häromveckan för första gången på många år.
Såg faktiskt lite fram emot det just p g a stolarna, ljudnivån och 2-3 konfigurationen.
Men planen är nu oacceptabelt dåligt underhållna. Det visade sig att både min o min grannes läslampor var trasiga, och med tanke på hur skumt det var på planet verkade de inte vara de enda.
Löften vid serveringen om att "titta på det" fullföljdes förstås inte,..
 

TreD

Medlem
Makes sense. SAS har ju nu sålt alla sina MD-maskiner - saliga i åminnelse - som dom favoritflyg de alltid har varit för mig.
Jag hade uppskattat om 717 hade fått leva och utvecklats vidare - och kom nu inte dragandes med bränsleargumentet igen - det håller inte.
 
Toppen