Senaste nytt

SAS Business long distance ny meny från 1 sept 2023

20230901_115523.jpg


20230901_115530.jpg


20230901_115533.jpg


20230901_115541.jpg


20230901_115543.jpg
 

TDB

Medlem
Er dette menyen for alle ruter eller bare for USA rutene? Ser de serverer smørbrød som andre måltid før landing, men til Asia er det vel en frokost går jeg utifra da de lander på morgenen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

GOTBound

Medlem
Fy vad tråkigt
Någon som har koll på möjligheterna att anmäla allergi och vilka eventuella risker det innebär? (Har för mig att det kan bli problem vid ombokning?)
Inga problem vid oplanerad ombokning/IROPs mer än att man blir utan sitt förbeställda special meal.

OT: Oftast löser besättning detta genom att vara kreativa plocka ihop vad som finns i matväg på flygplanet och inte har kontaminerats av allergenen = oftast kall mat, men bättre än att inte få ngt att äta under 8-12h.

Det allra bästa är att dessa tillfällen oftast också renderar i en rejäl kompensation pengar/poäng när avsaknad av special meal i premiumkabin anmäls.

British Airways och Lufthansa är kreativast med med att lösa allergenfri mat genom vad köket har att erbjuda approach, men SAS löser det om crew är på humör… ja ni förstår.
 

Tomas E

Medlem
Har spritutbudet trimmats markant eller är det bara inte med på bilderna?
Det där är avec-sidan, sedan finns väl normalt en sida med cocktails, och på/bredvid den listas diverse bassprit? Så ja, det är en sida eller ett uppslag som jag inte ser ovan. Men jag gissar att vinerna byts mer regelbundet än spriten?
 
Toppen