Paradoxalt nog har jag kollegor från Asien som vägrar flyga SAS efter att ha blivit väldigt illa bemötta på ett antal flighter till Köpenhamn med SAS. Min poäng är att det nog alltid är lättare att få god service om man talar samma språk och är från samma kultur som bolaget man flyger med.Tyvärr verkar det vara så. Det var egentligen det enda jag kunde anmärka på vid en resa med Swiss. De vägrade konsekvent inse att jag pratade engelska. Började med tyska, sedan franska och slutligen engelska.
Känner inte igen din beskrivning. Har aldrig upplevt att dansk/norsk kabinpersonal tilltalat mig på engelska. Och så sent som igår fick jag alldeles utmärkt service av dansk CC.Skulle nog också säga att språket gör all skillnad på SAS. Får man en norsk eller dansk besättning brukar de näst intill tvärvägra att tilltala en på Skandinaviska vilket för mig känns lite förolämpande. De svenska besättningarna är mer eller mindre en garanti för bra service.
Det samma även för mig. De tycker ofta det är lite roligt att en japan pratar svenska.Känner inte igen din beskrivning. Har aldrig upplevt att dansk/norsk kabinpersonal tilltalat mig på engelska. Och så sent som igår fick jag alldeles utmärkt service av dansk CC.
Det fungerar även på Turkish Airlines för mig.Funkar för mig på alla bolag, dock ej Turkish