Senaste nytt

SAS Business-biljetter försvinner mellan mina bokningar -tips?

Har försökt att boka en resa ihop med en kompis igår och idag. Vi ska boka från olika konton och därmed boka en plats kvar. I samtliga tre försök har när den första personen bokat, samtliga kvarvarande platser försvunnit på antingen utresa eller hemresa så den andra personen inte har kunnat boka. Vissa flighter har det funnits sex platser på och det känns ganska orimligt att alla återstående fem blir bokade på 1 minut.

Misstänker något knas hos SAS men något störande. Blev även liknande när vi bokade samtidigt, person två fick ett felmeddelande under bokningen och kunde ej slutföra.

Har varit SAS Business långdistans.
Har själv upplevt detta, jag tror att @Jonas C och @fcx kommer att ge ett svar på detta ”problem”.
 
Du hittar fcx svar i slutet av tråden

SAS Business-biljetter försvinner mellan mina bokningar -tips? | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag har råkat ut för detta flera gånger, och efter samtal med expertisen så är min sammanfattning detta.

Under vissa omständigheter så försvinner alla awardplatser på en viss flight i en viss klass, även om man bara bokar någon/några av platserna. Bokar man av så kommer alla platserna tillbaka omedelbart. Det hjälper inte att vänta på att platserna kommer tillbaka, för det gör de inte (iaf inte automatiskt).

Telefonsupporten dagtid kan reda ut detta och styra upp problematiska bokningar, men de behöver ta hjälp av sina interna experter.

Om det är ett systemfel att platserna försvinner, eller om systemet är tänkt att fungera på detta sätt är fortsatt oklart.

Update: Vanliga SAS-supporten kunde inte lösa detta för mig, även med sina interna experter. Det jag då gjorde var att genomföra de två bokningarna simultant i två flikar bredvid varandra, då gick det alldeles utmärkt att få tag på alla 5 bonusplatser :)
 
Toppen