Bumpar denna tråd, försöker precis som @asaber att boka en businessresa för 5 personer (skall finnas) ARN-ORD, men med olika tillbakarese-datum. Efter att ha bokat första resan för 2 personer så försvinner alla platser i business för det datumet som jag vill boka.... Någon som har någon bra lösning, brukar SAS "låsa" platser som sedan "resetas" någon gång under natten eller är det till att ringa supporten?
Update: Vanliga SAS-supporten kunde inte lösa detta för mig, även med sina interna experter. Det jag då gjorde var att genomföra de två bokningarna simultant i två flikar bredvid varandra, då gick det alldeles utmärkt att få tag på alla 5 bonusplatser
haha SK IT strikes again...
Skönt att det löste sig för dig iaf!
Ring 3-partssamtal till sas borde de kunna lösa en gemensam bokning där poäng och skatter dras från 2 parter!Har försökt att boka en resa ihop med en kompis igår och idag. Vi ska boka från olika konton och därmed boka en plats kvar. I samtliga tre försök har när den första personen bokat, samtliga kvarvarande platser försvunnit på antingen utresa eller hemresa så den andra personen inte har kunnat boka. Vissa flighter har det funnits sex platser på och det känns ganska orimligt att alla återstående fem blir bokade på 1 minut.
Misstänker något knas hos SAS men något störande. Blev även liknande när vi bokade samtidigt, person två fick ett felmeddelande under bokningen och kunde ej slutföra.
Har varit SAS Business långdistans.