Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Ok, kanske inte då omöjligt att jag får ta del av en nykomponerad meny med andra ord. Får helt enkelt vänta ett par veckor och se :)
Är det också så att menyer är olika beroende på destination? Ser ju ut som att ovan meny är anpassad till asien?
Menyen ovan är i riktning till Skandinavien, och det som cateras på outstation brukar ha större variation. Ut från Skandinavien har de flera olika menyer baserat på destination, brukar vara typ 3-4 destinationer som delar meny (det står på sidan 6 i menyn vilka destinationer den gäller för).

Menyen ovan är i riktning till Skandinavien, och det som cateras på outstation brukar ha större variation. Ut från Skandinavien har de flera olika menyer baserat på destination, brukar vara typ 3-4 destinationer som delar meny (det står på sidan 6 i menyn vilka destinationer den gäller för).
tack för förklaringen

Får faktiskt hålla med TS då detta ser inte vidare aptitligt ut. Foto från vännens tur från Bkk i C igår.

1739458363800.png
1739458479928.png

Får faktiskt hålla med TS då detta ser inte vidare aptitligt ut. Foto från vännens tur från Bkk i C igår.

Visa bifogad bild 162590Visa bifogad bild 162591
Personligen tycker jag det ser helt ok ut, kanske skulle vilja ha lite mer sås till varmrätten.
Salladsbladet hade jag personligen petat bort, men allt annat ser helt ok ut. Kycklingen ser inte torr ut, och allt annat ser ok ut. Jämför det med andra bolag som lägger upp fint på tallriken och sen visar det sig att köttbiten är en skosula att äta. Hellre en skål med mat än fint upplagt och dålig tillagning.

Ser det ut som på restaurang? Absolut inte!
Men jag har inte förväntning på att det ska vara restaurang standard på måltider uppe i luften, inte ens i First.

Om vi bara tittar på rubriken på denna tråd om maten är för dålig så tycker jag inte det. Uppläggninsmässigt kan man ju ha synpunkter på

Fattar inte hur man kan tycka detta är ok när man betalar så mycket pengar.
Jag har då aldrig fått en skosula på arabbolagen på 8 år och minst 40 flygningar i C. Har jag haft tur? Tror jag inte. Får man en skosula på de där bolagen så har man nog snarare väldig otur.
Fattar att kritisera SAS här är nästan förbjudet och folk tar åt sig som det vore kritik mot deras barn men kom igen.
Kollar vi på samma bilder?
Betala 25k+ för att få sådan mat på två 11h resor. Det är inte bra.

Last edited:
Jag förstår inte problemet heller. Det ser en liten gnutta snyggare ut om det är bra upplägg på större porslin, men det påverkar ju inte smaken särskilt mycket, vilket är 90+% av matupplevelsen.

Toppen