Jag flög nyligen ARN-EWR och EWR-CPH i business med SAS, första gången, och blev förvånad över hur undermålig maten var. Jag kan givetvis haft otur men svårt att tro det när det på båda flygningarna serverades vad som kändes som vanlig ekonomiklassmat som körts i micron. Inget fint upplägg som på andra bolag utan bara ganska tråkigt.
Personalen var toppen på båda flygningarna men maten var för dålig. Jag skulle säga att de enda bolagen som är sämre är Jet Airways och BA, men båda dessa var omkring tio år sedan så har säkert förbättrat sig sedan dess. Flugit med Qatar, Etihad, Emirates, Turkish, Thai och Austrian inom samma tioårsperiod och alla har serverat bättre mat än SAS. Oftast också bättre dryckesutbud.
Är det här normalt för SAS Business?
Personalen var toppen på båda flygningarna men maten var för dålig. Jag skulle säga att de enda bolagen som är sämre är Jet Airways och BA, men båda dessa var omkring tio år sedan så har säkert förbättrat sig sedan dess. Flugit med Qatar, Etihad, Emirates, Turkish, Thai och Austrian inom samma tioårsperiod och alla har serverat bättre mat än SAS. Oftast också bättre dryckesutbud.
Är det här normalt för SAS Business?