Senaste nytt

SAS = Bra Service = Falskt

Det ar verkligen random pa servicen man far i SAS Plus. Akte igen igar, forst SAS Plus med SAS och fick en valdigt bra ch trevlig service av 2 herrar. Detta toppades dock av ett kort hopp mellan ARN och HEL med Blue1. Servicen pa den 40 minuter langa flygningen var nog bland det basta jag upplevt (iallafall inom SAS gruppen). Jag satt pa rad 1 sa blev serverad direkt nar sakerhetsbalteslampan slackts, inga problem att bestalla bade vin och vatten samt notter - blev till och med fragad om jag ville ha mer (och med ett leende). Hade knappt atit upp sista noten innan pasen samlades in, samma med glasen och vinflaskan. Tank om varje SAS flygning vore sa bra.

Min andra hälft flög exakt samma sträcka i plus några dagar innan dig och beskrev servicen som väldigt bra, så du har förhoppningsvis bara haft otur.

Generellt tycker jag SAS personal håller bra standard, men det finns helt klart en och annan som inte riktigt håller måttet.

Det där med businesscheckin är en intressant historia, jag själv är silver och får därför använda den, men det känns ofta konstigt att gå till businessdisken när man inte har plus-biljett och inte har guld. Det är dock så systemet funkar nu, men det förvånar mig att det inte oftare är långa köer då det måste finnas många silver nu när det bara kräver tio resor att få det.

Min andra hälft flög exakt samma sträcka i plus några dagar innan dig och beskrev servicen som väldigt bra, så du har förhoppningsvis bara haft otur.

Generellt tycker jag SAS personal håller bra standard, men det finns helt klart en och annan som inte riktigt håller måttet.

Det där med businesscheckin är en intressant historia, jag själv är silver och får därför använda den, men det känns ofta konstigt att gå till businessdisken när man inte har plus-biljett och inte har guld. Det är dock så systemet funkar nu, men det förvånar mig att det inte oftare är långa köer då det måste finnas många silver nu när det bara kräver tio resor att få det.
Faktist valdigt intressant vad du skriver om just silver. Nar jag blev EBS innan EBG och anvande business checkin sa fick jag minsann veta att jag hade egentligen inget dar att gora med ett silverkort. De checkade dock in mig ansag att jag skulle vara tacksam for att de gjorde ett undantag just den gangen.

Toppen