Senaste nytt

SAS Boston...status ?

Riktigt dåligt av Lufthansa-loungen :(

Självklart skulle du komma in där med hjälp av SK*G

Ifølge sas.no og Alt om reisen så står det om Lounge tilgang på Boston:
Boston
USA Air France Lounge Terminal E. Gå til høyre mot gate 4 etter sikkerhetskontrollen og ta trappen til Loungen.

Merkelig det her all den tid LH har lounge i samme terminal. Skal selv reise snart t/r BOS sammen med en kompis. Begge flyr i M, han med LH og jeg med SK. Han er uten status, jeg er EBD. Vi ønsker selvsagt å gå i loungen sammen. Vil det skape problemer ? Jeg kommer ikke inn i LH fordi jeg flyr med SK, jeg kan ikke ta med gjest i AF
Jo tänkte maila sas senare idag och se vad de har att säga om saken. Kan tillägga att jag försöke en stund med att förklara att jag var *g men det var ganska lönlöst. Tvärnej. Han verkade dessutom väldigt konfunderad över att jag ville in i Lufthansa loungen när jag flög sas...
Ifølge sas.no og Alt om reisen så står det om Lounge tilgang på Boston:
Boston
USA Air France Lounge Terminal E. Gå til høyre mot gate 4 etter sikkerhetskontrollen og ta trappen til Loungen.

Merkelig det her all den tid LH har lounge i samme terminal. Skal selv reise snart t/r BOS sammen med en kompis. Begge flyr i M, han med LH og jeg med SK. Han er uten status, jeg er EBD. Vi ønsker selvsagt å gå i loungen sammen. Vil det skape problemer ? Jeg kommer ikke inn i LH fordi jeg flyr med SK, jeg kan ikke ta med gjest i AF lounge fordi han flyr LH ? Noen som har fått kommentarer fra SAS?
 

Hachans

Medlem
Jag är inte helt hundra på att Lufthansaloungen finns kvar. Jag tittade efter den i somras när jag var där, men såg inte skylten där den borde varit och tittar jag här så är Lufthansaloungen borta: Boston Airport Lounges Jag vill också minnas att skylten med vilka flygbolag Air France servar var väldigt lång, men har tyvärr ingen bild på den. Det kändes som att Air France körde allt.

Jag hittar inte en lista över loungerna på Logans officiella sida, utan bara indicier. På Lufthansas sida finns loungen kvar, men jag undrar hur uppdaterad den är. Någon som reser genom Boston kan ju kolla upp det.
 
Jag åkte med SAS från Boston för några veckor sedan, jag blev hänvisad till AFs lounge (som ligger väldigt nära den gate som SAS använder) men gick först till LHs lounge - inga problem med tillgång dit, med kombinationen EBG/åker med SAS, men de ropar inte ut något angående SAS-flygen.
 
AF loungen är under all kritik. Vi visste vi skulle få mat på planet annats hade vi gått där ifrån. Vi i loungen blev lotsade en genväg till gaten med priobording.
 
Toppen