Senaste nytt

SAS Boston...status ?

Senator

Moderator
Vad jag uppfattar så håller Lufthansa på att bygga nya lounger på Boston, samma med BA.

Det kan vara så enkelt att Lufthansa anser att det inte finns kapacitet att hantera SAS samtidigt som de egna flygen, eller så har handlingbolag SAS använder ett fullständigt avtal med Air France.

En svår balans detta på utestationer som t.ex Newark och Chicago där Lufthansa och Swiss har "bättre" erbjudande och en del SAS resenärer går dit. Jag kan delvis förstå när det blir peak av avgångar och resenärer att man gör en tillfällig avvikelse och prioriterar egna resenärer.
 

Jonasdk

Medlem
Jeg var i sommers en tur til Boston med SAS og havde her den irriterende oplevelse at blive nægtet adgang til Lufthansas lounge med en henvisning mod Air France loungen og en forklaring om at de ikke havde samarbejde med SAS i forhold til loungen. Dybt undrende da jeg er EBD på en business billet. Efter lidt korrespondance med Diamond supporten fik jeg svaret at Lufthansa ikke havde belæg for at nægte adgang med den overstående forklaring og de ville snakke med Lufthansa og chefen for SAS i USA. Jeg har dog aldrig hørt mere fra dem og jeg håber derfor ikke du får nogle problemer med at komme ind.
 

brunte

Medlem
Jag åkte från Boston med SAS (EBD i Go) för nån vecka sen och hade inget problem att komma in i LH-loungen. Jag blev upplyst om att det fanns en AF-lounge närmare min gate om jag föredrog det och att det inte gjordes några calls för SAS i LH-loungen.

En lite lustig parentes i sammanhanget är att den resan var första gången på över ett år som EBD som jag fått någon som helst recognition av cc, och då tillhörde hela besättningen Privatair och inte SAS.
 
Jag åkte från Boston med SAS (EBD i Go) för nån vecka sen och hade inget problem att komma in i LH-loungen. Jag blev upplyst om att det fanns en AF-lounge närmare min gate om jag föredrog det och att det inte gjordes några calls för SAS i LH-loungen.

En lite lustig parentes i sammanhanget är att den resan var första gången på över ett år som EBD som jag fått någon som helst recognition av cc, och då tillhörde hela besättningen Privatair och inte SAS.
Da satser jeg på LH loungen som burde gå etter rapportene å bedømme.

Hvordan var reisen i Go som EBD ? Du sier at CC ga deg recognition ?
 

brunte

Medlem
Da satser jeg på LH loungen som burde gå etter rapportene å bedømme.

Hvordan var reisen i Go som EBD ? Du sier at CC ga deg recognition ?
Inga lediga platser förutom den bredvid mig, så seatblock verkar ha funkat. Mycket positivt med tanke på att kabinen är trång och jävlig för en så pass lång flight. Vid dryckesbeställningarna sa cc, innan jag själv hann öppna munnen, nåt i stil med: "You are mr. Brunte, right? Everything is free for you for the duration of the flight, just let me know whenever you want something". Det har aldrig hänt mig tidigare.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Trist att inte Boston håller.

Men artikeln innehåller ju en fantastisk nyhet om rkp på slutet!
Diskussionen om RKP kan vi ta i en mer lämplig tråd men det har ju hintats om att den ska fasas ut i år. Antar att det närmar sig en större check på den och man väljer att inte göra det.

Har inte varit direkt fullt på Boston flighterna om jag förstått det rätt så är väl inte helt konstigt att den försvinner över vintern, frågan är om det blir permanente eller inte då det hintas om att den kan komma tillbaka till sommaren.
 

mha321

Medlem
Diskussionen om RKP kan vi ta i en mer lämplig tråd men det har ju hintats om att den ska fasas ut i år. Antar att det närmar sig en större check på den och man väljer att inte göra det.

Har inte varit direkt fullt på Boston flighterna om jag förstått det rätt så är väl inte helt konstigt att den försvinner över vintern, frågan är om det blir permanente eller inte då det hintas om att den kan komma tillbaka till sommaren.
Nej förvånande är det inte. Men jag hade behövt den nästa vinter så då blir det extra trist :)
 
Toppen