Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Bokade precis GOT-CPH/ARN-OSL-BOO T&R, men nu blev jag osäker på om det är vändande kärra. Någon som har insikt i hur det brukar se ut i Bodö? Ankommande SK4106, avgående SK4111.
Hur hittade du denna flight från GOT via CPH?

Hittade bara via ARN och funderar på att göra samma resa för att få ihop 3 t&r (för det är så du räknar också va?)

SK4112 och sedan tillbaka med SK4113 från BOO måste väl vara vändande plan? Det fungerar 25 min mellan flighterna?

Har aldrig gjort en MR tidigare så känner mig som en gröngöling fullständigt...

Hur hittade du denna flight från GOT via CPH?

Hittade bara via ARN och funderar på att göra samma resa för att få ihop 3 t&r (för det är så du räknar också va?)

Jag sökte via lågpriskalendern på SAS hemsida. Jag hade som krav att det ska vara på en lördag, så då hittade jag den.. Jag räknar iskallt med att det är segment som räknas, och denna ger 6st. I kombination med en sedan tidigare bokad resa så räcker det för min challenge :)

Rutten är alltså GOT-CPH-OSL-BOO-OSL-ARN-GOT.. Flighterna är SK1439, SK1462, SK4106, SK4111, SK882, SK169. Ut från GOT 06:30, hemma igen 19:45. Kanske inte helt optimerad tidsmässigt, men jag tycker att det var en ok lösning. Hittade ett gäng destinationer som gick snabbare och någon krona billigare på söndagar, men var inte så sugen på att komma hem sent söndag kväll.

Jag sökte via lågpriskalendern på SAS hemsida. Jag hade som krav att det ska vara på en lördag, så då hittade jag den.. Jag räknar iskallt med att det är segment som räknas, och denna ger 6st. I kombination med en sedan tidigare bokad resa så räcker det för min challenge :)

Rutten är alltså GOT-CPH-OSL-BOO-OSL-ARN-GOT.. Flighterna är SK1439, SK1462, SK4106, SK4111, SK882, SK169. Ut från GOT 06:30, hemma igen 19:45. Kanske inte helt optimerad tidsmässigt, men jag tycker att det var en ok lösning. Hittade ett gäng destinationer som gick snabbare och någon krona billigare på söndagar, men var inte så sugen på att komma hem sent söndag kväll.
Aha, men chansar inte på att byta flygplats så jag kör nog via arn på både vägen dit och hem.

Ska se om jag kan få till en sådan resa för isf får jag också ihop min challenge med redan inbokad resa till NY och Hong Kong. Blir lite tight i jan/feb bara att få ihop det med två långresor och så denna. ;)

• Gilla
Reactions: ekf
Börjar bli lite orolig då jag råkade trycka för 6000poängs utmaningen första gången och sedan har jag gått tillbaka och klickat på länken för 30.000 poäng men inte fått något bekräftelse mail på vare sig första eller andra klicket.

Gick in för att se om det fortfarande var samma pris på bokningen jag gjorde igår, då jag tänkte att det vore bra att få ett nytt 24h-fönster mtp now or never imorgon. Döm om min förvåning då exakt samma rutt blev lite drygt 200kr billigare. Inte helt fel :)

Toppen