Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Jag chattade nyss med SAS och frågade om min tänkta resa, GOT-ARN-HAM-ARN-GOT. Han påstår att det räknas som 1 t/r.
Det spelar enligt honom ingen roll om det är mellanlandning eller ej med, det räknas ändå som bara 1 t/r.

Han sa att det var den informationen de fått om denna kampanj. Jag bad att gå ut med ditt i email till alla som accepterat utmaningen då många lär bli besvikna och lurade i och med olika svar från supporten.

Surt isf!

Preliminärt att bokas under morgondagen :D

09Maj
ARN-OSL 08:30-09:30 SK483
OSL-ARN 10:05-11:10 SK484
ARN-OSL 11:45-12:40 SK487
OSL-ARN 13:20-14:15 SK490
ARN-PRG 16:15-18:05 SK1767(KF)
PRG-ARN 18:45-20:35 SK1768(KF)

10maj
ARN-OSL 09:20-10:20 SK483
OSL-ARN 10:55-11:50 SK484
ARN-OSL 15:00-15:55 SK495
OSL-ARN 16:35-17:35 SK496

Allt beror på vad @Aurora bestämmer sig för, kan bli lite andra planer men det landar på knappt 4000SEK för allt!

Dum fråga kanske, men kan man få allt det där på en bokning, och hur gör man då?

Om inte, är inte risken stor att det någonstans blir en försening så att man inte hinner med nästa resa som då brinner inne?

Dum fråga kanske, men kan man få allt det där på en bokning, och hur gör man då?

Om inte, är inte risken stor att det någonstans blir en försening så att man inte hinner med nästa resa som då brinner inne?

Nå blir det ikke den ruta, men noe litt annet, som ikke har "like stor fare" for å bli forsinket :)

Okej:) Det är separata bokningar då?
Vilka flighter blir det?

ARN-CPH-OSL-CPH-ARN (1 booking)
----- (dagskifte)
ARN-OSL-ARN (1 booking)
2 t paus
ARN-VBY-ARN (1 booking)
1,5 t paus
ARN-VBY-ARN (1 booking, mulig den gjøres om til noe annet, 2 ATR72 på rappen frister i grunnen ikke så mye).

Jag chattade nyss med SAS och frågade om min tänkta resa, GOT-ARN-HAM-ARN-GOT. Han påstår att det räknas som 1 t/r.
Det spelar enligt honom ingen roll om det är mellanlandning eller ej med, det räknas ändå som bara 1 t/r.

Han sa att det var den informationen de fått om denna kampanj. Jag bad att gå ut med ditt i email till alla som accepterat utmaningen då många lär bli besvikna och lurade i och med olika svar från supporten.

Eftersom @simon_says91 var förutseende och tog en skärmdump (se sid 54) på sin chat med SAS så står ord mot ord. En SAS representant säger en sak och en annan något annat. Det lär visa sig snart om folk får sina challangepoäng för mellanlandningsresor eller inte. Blir det det senare går det ju att driva det vidare, frågan är vad skärmdumpen är värd i ett sådant läge.

Eftersom @simon_says91 var förutseende och tog en skärmdump (se sid 54) på sin chat med SAS så står ord mot ord. En SAS representant säger en sak och en annan något annat. Det lär visa sig snart om folk får sina challangepoäng för mellanlandningsresor eller inte. Blir det det senare går det ju att driva det vidare, frågan är vad skärmdumpen är värd i ett sådant läge.
Jag ringde för 2 timmar sen och dom svarade att de skall räknas som 2 t/r.... Alltså skall jag nu skriva ett mail till Guldmailen o få det bekräftat!

Vi har allt på vår sida. Men de här bevisar bara att @agehall s budord stämmer, Kundtjänsten vet inget!

Toppen