Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Hm, hoppas det blir rätt i slutändan och att man slipper att dra det i långbänk.
Sådant brukar bara ta massa onödig tid...

Har du kollat vad det står i det senaste mailet från sas angående bonus challenge? Så att det inte blev något fel redan vid anmälan.

"Tack för att du har anmält dig till Bonus Challenge! Du har satsat på att du kommer att göra 7 t/r resor med SAS mellan 16 september och 31 oktober 2013. Vi håller tummarna för att du lyckas – och att du får dina 24 100 välförtjänta Extrapoäng. Dessutom tjänar du självklart Baspoäng precis som vanligt på dina resor."

Har du kollat vad det står i det senaste mailet från sas angående bonus challenge? Så att det inte blev något fel redan vid anmälan.

"Tack för att du har anmält dig till Bonus Challenge! Du har satsat på att du kommer att göra 7 t/r resor med SAS mellan 16 september och 31 oktober 2013. Vi håller tummarna för att du lyckas – och att du får dina 24 100 välförtjänta Extrapoäng. Dessutom tjänar du självklart Baspoäng precis som vanligt på dina resor."

Måste kika i datorn hemma. Brukar ta skärmdumpar på sådant...

Som det ser ut så fick jag bara ett mail och det var första gången efter att ha signat upp för erbjudandet.
Efter det att jag ökade på min uppskattning så har jag inte fått något nytt mail med de nya uppgifterna.
Däremot bör jag ha tagit en skärmdump, om jag nu kom ihåg att göra det.
Blir väl att ringa/maila SAS om detta när allt är över.

Ytterligare en fråga om vad som räknas som t/r-resa.

Jag har bokat en resa med "hem från annan ort"-alternativet på sas.se, dvs:
Utresa: ARN-ZRH-NCE
Hemresa: LHR-ARN

(mellan NCE och LHR flyger jag BA då de hade direktflight där)

Allt detta är alltså på samma PNR, räknas det då som en t/r-resa för Bonus challenge? Det är ingen katastrof annars heller, då det bara handlar om 1000 extrapoäng (tyvärr fick jag inte lika generöst erbjudande som vissa andra, och detta är bara resor som jag ändå skulle ha gjort), men vore intressant att veta. Om inget vet så lär jag väl märka när tiden har gått ut om det godkändes eller inte...

Jag fick också felaktigt info i mailet... Stod att jag inte har flugit ännu. ;)

Jag anser att iaf min tor arn-cph-pvg i c borde räknas som minst en resa. ;)

Ja, mitt dumma nöt!
Givetvis hade jag inte tagit någon skärmdump då jag ökade på från 6 till 7 t/r-resor. (Det stod ju att man kunde ändra sin uppskattning t o m 15 september.)
Får se vad som händer då jag efterregistrerar den enda flygning som nu saknas för att jag ska uppnå just 6 t/r -
en GOT-ARN från 1/10 som inte kommit in än...

I våras när det var Bonus Challenge fick jag mina poäng direkt efter att sista resan kom in på eurobonuskontot.

Nu har det dock gått en vecka sedan jag fick in min sista resa på EB-kontot. Hur har det sett ut för er andra?

Nu kommer jag inte ihåg om jag hade 6t/r eller 7t/r.
Var det 6st så blir jag nog färdig denna torsdagen, annars blir det nästa torsdag.

Spännande är det.

EDIT: Kollade mailen. Det var 6t/r jag had lagt upp för att vara på den säkra sidan.
Nåja 30k poäng är inte fel det heller. Man vet aldrig, det hade kunnat skita sig när sjunde returen går på sista dagen. Det säkra före det osäkra.

EDIT2:
Detta hittade jag i mailet
"Den slutliga sammanställningen av dina flygresor och Extrapoäng i Bonus Challenge får du 10 dagar efter att kampanjen är avslutad. "

Last edited:
Toppen