Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

På pappret är du ju rökt om du missar anslutningen och det är seprata bokningar. Men är du EBG/EBP (?) så finns väl en möjlighet att de låter dig åka med en senare anslutning om det finns. Då bör du nog prata med incheckning/gate och inte försöka ändra i själva bokningen/biljetten...

Alright. får hoppas på att det inte blir några vidare förseningar med andra ord. Är än så länge endast EBS.

Alright. får hoppas på att det inte blir några vidare förseningar med andra ord. Är än så länge endast EBS.

Så länge det är SAS till SAS så tror jag att dom tar dig med vidare i mån av plats. Någonstans i mitt minne säger att jag har läst här eller på flyprat.no något från interna SAS instruktioner sa något liknande, dock inga matpengar eller övernattningar på SAS bekostnad.

Billigast är nog att mata t/r ARN-MMX eller ARN-GOT. Men kanske inte roligast... Du får ju lite poäng för den längre resan till TXL att ta med i kalkylen också samt möjlighet till lounge-öl. Själv kör jag ett antal trista vardagskvällar GOT-ARN...
TXL är flygplatsen som Gud glömde. Avråder starkt från att vistas där i onödan. Även om lounge finns...

Letar efter trevliga MR's för denna då MMX-ARN t/r inte lockar så mycket.
Nu finns ju en rea t.o.m 1:e okt. utresa from 21:e.

Har någon tips på europeiska destinationer för ca 1.100-1.200SEK ex-cph med avresa efter ca 18:30?
Jag såg 19:30 CPH-TXL men problemet är att det inte går att boka med vändande flyg pga MCT. (finns det OTA som struntar i den?)

Last edited:
Letar efter trevliga MR's för denna då MMX-ARN t/r inte lockar så mycket.
Nu finns ju en rea t.o.m 1:e okt. utresa from 21:e.

Har någon tips på europeiska destinationer för ca 1.100-1.200SEK ex-cph med avresa efter ca 18:30?
Jag såg 19:30 CPH-TXL men problemet är att det inte går att boka med vändande flyg pga MCT. (finns det OTA som struntar i den?)
Int så superspännande destinationer, men de har iallafall bc.hörna. OSL alt ARN tor får du andra halvan av oktober ex-CPH för 1200-1300 avresa efter kl 1830 på en vardag.

Toppen