Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Sitter och filar på en kalkyl på hur man kan köra billigaste MR på 6 t/r.
ex-CPH / ex-MMX så är det billigaste jag hittar än så länge MMX-ARN, är det någon som har andra tips?

Jag hittar inte längre till lågpriskalendern där man såg pris för flera destinationer samtidigt.

Ex-MMX kan man ju även göra exempelvis MMX-ARN-GOT-ARN-GOT-ARN-MMX. Off-peak är ARN-GOT lite billigare än MMX.

Ex-MMX kan man ju även göra exempelvis MMX-ARN-GOT-ARN-GOT-ARN-MMX. Off-peak är ARN-GOT lite billigare än MMX.
Ja, fast du behöver få en PNR med en retur till ursprunget om jag förstått allt rätt. Många segment på samma PNR är ju fortfarande bara 1 T/R. Så många separata biljetter blir det och en risk att misslyckas helt vid förseningar... :)

Om jag reser ARN-BLQ-ARN:
ARN-(SK)-CPH-(SK)-BLQ-(LH)-MUC-(SK)-CPH-(SK)-ARN
gäller det som en t/r med SAS?
sas.JPG
3600 poäng med LH/SK mot 1500 poäng med SK och billigare dessutom även om det tar lite längre tid.
Å andra sidan är skillnaden mellan 7t/r och 8t/r 3000 extrapoäng.

Last edited:
Denna kampanj har gjort att jag bokat UME-ARN-UME och ARN-LLA-ARN istället för att boka UME-LLA-UME i en bokning. (kanske är sjukt att flyga från umeå till luleå via arlanda jovisst men det är en annan femma).

Min fråga är iallafall: Vad händer om man missar anslutningen då det är två bokningar? Har 35 minuter respektive 30 minuter mellan flygen på ARN.

Denna kampanj har gjort att jag bokat UME-ARN-UME och ARN-LLA-ARN istället för att boka UME-LLA-UME i en bokning. (kanske är sjukt att flyga från umeå till luleå via arlanda jovisst men det är en annan femma).

Min fråga är iallafall: Vad händer om man missar anslutningen då det är två bokningar? Har 35 minuter respektive 30 minuter mellan flygen på ARN.

På pappret är du ju rökt om du missar anslutningen och det är seprata bokningar. Men är du EBG/EBP (?) så finns väl en möjlighet att de låter dig åka med en senare anslutning om det finns. Då bör du nog prata med incheckning/gate och inte försöka ändra i själva bokningen/biljetten...

Har suttit och vridit och vänt på detta ett par dar nu. Hävstången i mitt fall kommer ju först efter 5-6 resor; har tidigare haft tre inplanerade. Forumet har inspirerat; jag går all in och satsar då på 64200 för 7 resor!! Nu gäller det att hitta prisvärda MR; tycker TXL via CPH från ARN verkar lovande...

Har suttit och vridit och vänt på detta ett par dar nu. Hävstången i mitt fall kommer ju först efter 5-6 resor; har tidigare haft tre inplanerade. Forumet har inspirerat; jag går all in och satsar då på 64200 för 7 resor!! Nu gäller det att hitta prisvärda MR; tycker TXL via CPH från ARN verkar lovande...
Som sagt räknas t/r-resor så ARN-CPH-TXL-CPH-ARN räknas som en resa.

Billigast är nog att mata t/r ARN-MMX eller ARN-GOT. Men kanske inte roligast... Du får ju lite poäng för den längre resan till TXL att ta med i kalkylen också samt möjlighet till lounge-öl. Själv kör jag ett antal trista vardagskvällar GOT-ARN...

Billigast är nog att mata t/r ARN-MMX eller ARN-GOT. Men kanske inte roligast... Du får ju lite poäng för den längre resan till TXL att ta med i kalkylen också samt möjlighet till lounge-öl. Själv kör jag ett antal trista vardagskvällar GOT-ARN...

Nån ska göra det jobbet också... Såklart - ölen lockar och ev blir det några timmar att ta en korv med lite sauerkraut på tysk mark då man skulle kunna få ett par timmar där; i varje fall en vardag.

Trippen ska såklart delas upp på flera bokningar. Kan nog trycka in en MMX alt GOT samma morgon också. Verkar däremot tufft att få in fyra vettiga runs samma dag, vilket annars vore optimalt med tanke på tid och kostnader för att åka ut till Arlanda//

Toppen