Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Enligt SAS Bonus Challenge | Sida 73 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor så är det inte så, säger inte att du meddelar något som inte stämmer men det vore riktigt grymt om du hade screenshot på chatt med SAS el. liknande. :)
Skulle hjälpa många!

Jepp, det finns. Kan ladda upp senare.

Screenshotet du hänvisar till motsäger ju inte det heller, bara att man mår ha samma destination för returen som utresan.
Däremot säger det ju även att det inte längre verkar gå att räkna 2 st open-jaw segment som en t/r i denna challenge. Vilket det gjort i tidigare.

Jepp, det finns. Kan ladda upp senare.

Screenshotet du hänvisar till motsäger ju inte det heller, bara att man mår ha samma destination för returen som utresan.
Däremot säger det ju även att det inte längre verkar gå att räkna 2 st open-jaw segment som en t/r i denna challenge. Vilket det gjort i tidigare.
Tack!
Det har du rätt i, känns konstigt om det skulle vara så.

Nähä, fick inte vara med på challange den här gången heller, med 77 leg 2015 tror dom väl inte kunna få mig att öka. Frun som gjort 13 fick challange, sonen har gjort 10 men fick inte.

Alt som OPERERES av jettime, flybe, blue1 (den gang da) etc er ikke codeshare. Flyvningene opereres på vegne av SAS og går med SAS rutenummer. Codeshare er når et annet flyselskap selger billetter og "deler" rutenummer med en annen flyvning som er produsert av et annet selskap. Uansett hvem som flyr på vegne av det selskapet.
Någon som vet om samma gäller NextJet-flygningar med SK-kod? Jag gissar att de inte räknas, eftersom de har *både* SK och 2N-kod, och därmed är codeshare?

Heh. Det går bra nu. Jag fick just mailed med "tack för att du deltar", men jag har inte klickat på länken i originalmailet ännu. Tydligen har jag klickat på den med 6 tor för 10k...

Inte fått mail

Sista varven hade flugit för mycket och således fått tokiga challenge som jag aldrig klarade, så jag hoppades på en enkel challenge nu då jag fkugit ytterst lite SAS i år. Nix. Nåja, jag får fortsätta med oneworld...

Kommer räknas som 3 t/r. Fått svar från kundtjänst angående liknande resa, som även bekräftade hos "bonus"-supporten att så var fallet.

Är det någon mer har bevis för detta? Det har ju stor betydelse för att klara challengen

Jag chattade med Riga-supporten, som sa att det skulle räknas som 1 t/r. Men jag utgår från att de har helt fel!

Hur jag än svarar står det bara att jag anmält mig. Står inte antal t/r jag ska göra. Hur fick ni med det som lagt upp bild här.
I mailet jag fick fanns det 3 olika utmaningar att klicka på. För min del 1, 2 och 3 t&r. Så 3 t&r gav 30.000 poäng.

sas-challenge.png

Jag kan tillägga att det nu på kvällen fungerade för mig att klicka på länkarna, tillskillnad mot tidigare idag, så nu är jag anmäld för 3 t&r.

Toppen