Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

GILLA på ARN-GOT-CPH-OSL.... jeg har aldri tenkt på den lange omvegen :p

Det är 4 separata bokningar, allt under 3000kr och CPH-OSL-LHR låg på strax över 550 SEK och var billigast. :D
Hade jag väntat till i torsdags och N&N hade jag kunnat få Plus för ett billigare pris på LHR-OSL-ARN. :(
Men men, vad gör man inte för att få billiga poäng, och kunna ta sig en fish & chips och en pint?
Det är ju resan till målet som är målet..? :cool:

Ringde kl 09 och klagade lite på att jag inte har fått mina poäng ännu.
Det löste sig mycket fort. 30.000 poäng trillade precis in.

En fråga till eder alla...
Ska jag checka in på följande flighter eller ska jag strunta i det och hoppas på att jag blir unvolontary denied boarding pga överbokning?
Hur ser det ut på flighterna? @Dr. Miles ?

Det är nog rätt ovanligt att flighter inom EU är överbokade numera. Och har du status lär du inte vara den första de kastar av, så att inte checka in i förväg verkar bara dumt imho.

Sorry, glömde bilden...
Men jag förstår i sak vad du menar.
Jag har EB Silver vilket ger föga men kan vid gate visa upp mitt TK Elite om det skulle bli strul.

Screenshot_2016-02-22-12-01-55.jpg

Det känns rätt onödigt att inte checka in och hoppas på att det är överbokat. Väldigt sällan som SAS har överbokningar inom Europa, när det inträffar är det oftast pga någon yttre omständighet, tex väder som ställer till det eller om avgångar måste ställas in pga tech, strejk eller liknande.

Det känns rätt onödigt att inte checka in och hoppas på att det är överbokat. Väldigt sällan som SAS har överbokningar inom Europa, när det inträffar är det oftast pga någon yttre omständighet, tex väder som ställer till det eller om avgångar måste ställas in pga tech, strejk eller liknande.
Hände mig två ggr förra året med SAS. Löstes genom frivilliga vid gate.

Hände mig två ggr förra året med SAS. Löstes genom frivilliga vid gate.
Det händer ju som sagt, men inte direkt vanligt. Är det en pendlarlinje eller där man bara behöver vänta 1-2h till nästa flight så brukar det alltid finnas någon som inte har jättebråttom.

Toppen