Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Den officiella challengen är ju tur och retur för att nå ut till den stora skaran turister och affärsresenärer som inte är lika medvetna som oss.
Att sedan neka oss nördar att hoppa på kampanjen som inte har planerat några t.o.r. flygningar skulle helt klart försämra deras försäljningssiffror vore onekligen riktigt korkat.
Därför tillåter de indirekt separata segment med tanke på att vi ökar försäljningssiffrorna genom våra bokningar till höger och vänster. :)

Ja, det verkar onekligen som att SAS definition av ToR är lite virrig i det här fallet.

Min Challenge låg på 3 ToR för att få 30000 poäng. Här om dagen trillade poängen in efter att jag åkt följande under de senaste veckorna:
  • ARN-TXL-CPH-ARN
  • ARN-LHR-ARN
  • ARN-FRA(SK)-MAD(LH)-FRA(LH)-ARN(LH)
Antar att det bara är att tacka och ta emot :)
Det blir väl förvirrat oavsett hur SAS benämner det.
1 enkel resa kan ju bestå av 4 segment tex
1 tur och retur kan utan problem vara 6 segment
1 segment är 1 segment, men för "vanliga" personer så är nog ordet segment förvirrande.
1 flygresa tolkar man säkert olika beroende på vem man frågar. För en "vanlig" person kan säkert en flygresa vara Stockholm-Köpenhamn-Barcelona, medan andra anser det vara två flygresor.

Det blir väl förvirrat oavsett hur SAS benämner det.
1 enkel resa kan ju bestå av 4 segment tex
1 tur och retur kan utan problem vara 6 segment
1 segment är 1 segment, men för "vanliga" personer så är nog ordet segment förvirrande.
1 flygresa tolkar man säkert olika beroende på vem man frågar. För en "vanlig" person kan säkert en flygresa vara Stockholm-Köpenhamn-Barcelona, medan andra anser det vara två flygresor.

Om SAS nu räknar segment hade det varit tydligare att skriva "enkelresor". Det är precis samma benämning som SAS använder för att beskriva kraven för EB-nivåerna. Dvs 3 ToR skulle istället vara 6 enkelresor i fallet för min Bonus Challenge. Visst går det att tolka en enkelresa som en resa som med flera segment, men enkelresor skulle hur som helst varit mer konsekvent från SAS än ToR som man valde i det här fallet.

Anyway, jag klagar inte, fick ju in poängen på kontot tidigare än planerat :)

Om SAS nu räknar segment hade det varit tydligare att skriva "enkelresor". Det är precis samma benämning som SAS använder för att beskriva kraven för EB-nivåerna. Dvs 3 ToR skulle istället vara 6 enkelresor i fallet för min Bonus Challenge. Visst går det att tolka en enkelresa som en resa som med flera segment, men enkelresor skulle hur som helst varit mer konsekvent från SAS än ToR som man valde i det här fallet.

Anyway, jag klagar inte, fick ju in poängen på kontot tidigare än planerat :)
Eller så säger man bara "flygningar" :D

Toppen