Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Argh... saknar en (1!) flight/leg, d.v.s. behöver inte ens en t.o.r. fick en avbokad tjänsteresa och har inget nytt i pipen inom perioden. Har möjlighet att resa fre 26 eller mån 29, vad är billigaste möjliga alternativ ifrån arlanda?
Kan kolla, återkommer stax! Gissar på en inrikes.

Edit:
Oslo t/r den 25 feb 1301 kr
Oslo t/r den 29 feb 1530 kr
Sökte bara på t/r, köper man som enkel går det kanske att komma undan billigare och dessutom forcera MCT och åka hem med vändande plan.

Last edited:
Argh... saknar en (1!) flight/leg, d.v.s. behöver inte ens en t.o.r. fick en avbokad tjänsteresa och har inget nytt i pipen inom perioden. Har möjlighet att resa fre 26 eller mån 29, vad är billigaste möjliga alternativ ifrån arlanda?
ARN-GOT måndag den 29:e
Untitled.jpg

Untitled2.jpg

Jag fick in poäng idag, samtidigt som poäng för en ToR kom in.
Det förvånade mig lite då jag endast gjort fem ToR under kvalperioden och utmaningen var sex. Har dock gjort två helt separata enkelresor mellan helt olika destinationer. Så det verkar vara antal segment delat med två som ligger till grund för deras avstämning.

Last edited:
Jag fick in poäng idag, samtidigt som poäng för en ToR kom in.
Det förvånade mig lite då jag endast gjort fem ToR under kvalperioden och utmaningen var sex. Har dock gjort två helt separata enkelresor mellan helt olika destinationer. Så det verkar vara antal segment delat med två som ligger till grund för deras avstämning.
Att det varit segment som räknats har varit klart ganska länge. Dessa kampanjer som SAS haft så har de tidigare också räknat segment och inte faktiska tur och retur. Bara hoppas det fortsätter så

Ja, det verkar onekligen som att SAS definition av ToR är lite virrig i det här fallet.

Min Challenge låg på 3 ToR för att få 30000 poäng. Här om dagen trillade poängen in efter att jag åkt följande under de senaste veckorna:
  • ARN-TXL-CPH-ARN
  • ARN-LHR-ARN
  • ARN-FRA(SK)-MAD(LH)-FRA(LH)-ARN(LH)
Antar att det bara är att tacka och ta emot :)

Toppen