Senaste nytt

SAS bokar bonusresa i First i fel bokningsklass?

Davvelavve

Medlem
Någon gång under själva bokningen har dagen blivit utbytt. Fick detta mail när samtalet var avslutat igår. Tänkte inget på det då...
Screenshot_20230922-114524.png
 

eddo

Medlem
Biljetterna i F-klass är ju inte utställda endast reserverade därmed kan han inte flyga om han nu väljer att dyka upp på flygplatsdn.
Ah, jag tänkte att han fått biljetter där flighterna står som "confirmed" men det kanske inte har så stor betydelse som jag trodde. Trodde confirmed e-ticket = utställd biljett. Saknar nog med kunskap om ämnet, tur att det finns andra här med mer erfarenhet. :)

Om inte confirmed e-ticket är lika med utställd biljett, hur vet man då om biljetter ställts ut och inte bara är reserverade? Bra att veta inför framtida bokningar tänker jag.
 
Last edited:

Davvelavve

Medlem
  • Booking created date:21 Sep 202321 September 2023
  • Booking Status:On hold, until Friday, September 29, 2023 07:00
Gissar även på att @Davvelavve inte kunde välja platser på thai flyget? (Innan han fick hemresan i F)
Precis, kunde inte välja sittplatser. Trodde det berodde på att skatterna inte var betalda.

Helt otroligt att det fanns en hem 4e oktober istället för 3e. Fått biljetterna och allt, däremot har de dragit en voucher och 300 000 poäng.

Varför skulle någon på sas göra allting rätt.....
 

Thornado

Medlem
Fick en hyfsad lösning nu med en kompetent agent. BR business ut och Thai first hem så det finns hopp ändå om First First. Tror det dock när jag ser biljetterna.

Surt när det krånglar, men BR business är väldigt bra (åtminstone om du flyger 787), inte så värst långt ifrån F, så det där är ändå inte så dum lösning när du åtminstone får F hem (bättre åt det hållet så du får F-lounge i BKK).
 
Toppen