Senaste nytt

SAS bokar bonusresa i First i fel bokningsklass?

Davvelavve

Medlem
Igår bokade jag min First First med Thai, LHR-BKK-LHR. Fick ringa upp igen och ändra kort, eftersom något blev fel med det andra kortet för skatterna (dessutom felräknade).
Idag ringer jag SAS och de säger att de bokat i fel klass...? Därav finns det inga biljetter säger dem. Hon säger också att hennes kollega gjort fel i bokningen och det finns inga biljetter.
Bad om att få resan skickad till min mail nyss och fick följande:
sasssss.jpg

Allting står som Confirmed.
På Thais hemsida står det:
  • Booking created date:21 Sep 202321 September 2023
  • Booking Status:On hold, until Friday, September 29, 2023 07:00

Notera att stolpkotten lagt in telefonavgift när man bokar First Class som inte går via hemsidan.

Vad ska jag göra? Var och varannan person på SAS bonusavdelning verkar ju vara lågbegåvade.
 

Jonas C

Medlem
Om SAS har ställt ut biljetten som F-klass så blir det en saftig nota för SAS. Det är O-klass som gäller, så det är helt rätt av EuroBonusavdelningen att påpeka att de har ställt ut biljetten i fel bokningsklass.
 
  • Haha
Reactions: fcx

Davvelavve

Medlem
Jag tror att bokningsklass F tillkom när jag ringde tillbaka igår och skulle ta bort telefonavgiften. Utresan skulle ske 28 september, varav agenten verkar bokat F-klass den 29:e istället.
 

eddo

Medlem
Att kompetensen hos vissa på SAS kundservice är det närmaste obefintlig har nog många av oss fått uppleva. Tyvärr. Det gäller att ha tur och hamna hos någon av de bättre agenterna.

Att det finns award availability i klass O hos United behöver ju dock inte per automatik betyda att det är bokningsbart via EuroBonus.

Intressant att du fått biljetter utställda i klass F på mailen. Undrar vad som skulle hända om du dyker upp på flygplatsen (givetvis med biljetten utskriven) och spelar ovetandes...
 

Hachans

Medlem
Det där har blivit fel. Och att det syns hos United behöver inte betyda att det finns att boka genom SAS. First-platserna går snabbt dessutom så om de funnits kan de lika gärna vara borta igen.

Det kommer bokas av, så du får kolla efter andra alternativ.

Att kompetensen hos vissa på SAS kundservice är det närmaste obefintlig har nog många av oss fått uppleva. Tyvärr. Det gäller att ha tur och hamna hos någon av de bättre agenterna.

Att det finns award availability i klass O hos United behöver ju dock inte per automatik betyda att det är bokningsbart via EuroBonus.

Intressant att du fått biljetter utställda i klass F på mailen. Undrar vad som skulle hända om du dyker upp på flygplatsen (givetvis med biljetten utskriven) och spelar ovetandes...

De kommer bokas av igen.
 

SimonXYZ

Medlem
Får du åka på den biljetten tjänar du 30000 baspoäng :) Det visar åter att vissa i kundtjänst har ingen aaaaning om vad de gör. 99,99% av användarna på detta forum hade reagerat direkt när de såg F.
 

Davvelavve

Medlem
Det där har blivit fel. Och att det syns hos United behöver inte betyda att det finns att boka genom SAS. First-platserna går snabbt dessutom så om de funnits kan de lika gärna vara borta igen.

Det kommer bokas av, så du får kolla efter andra alternativ.



De kommer bokas av igen.
Pratade med två olika agenter och båda såg tillgänglighet i First mellan LHR-BKK på just den dagen.
 
Toppen