Agö
Medlem
Lounge. Se min länk.Är det jag som ser fel eller är det bara tre fönster på överdelen? Vad fanns där uppe då?
Lounge. Se min länk.Är det jag som ser fel eller är det bara tre fönster på överdelen? Vad fanns där uppe då?
Är det jag som ser fel eller är det bara tre fönster på överdelen? Vad fanns där uppe då?
Lounge. Se min länk.
Det var en bar/lounge avdelning. Pan Am startade med den designen, och de europeiska flygbolagen (BA, AF, SR, LH, SK etc) följde efter med samma design. Upplevde den även på JL (på den gamla goda tiden när de europeiska Tokyoflighterna (bl.a. JL's CPH-NRT kärra) gick ned i Anchorage för mellanlandning (det var inte tillåtet att flyga över Ryssland på den tiden).
Du ser fel. Kolla länken igen och bilden där dom sitter i "loungen" och njuter - klart fler än tre fönster.Fanns det bara tre fönster eller ser jag fel?
Jo, länken är en sak. Dock, bilden på Ivar Viking gör att jag fortfarande tror det är tre fönsterDu ser fel. Kolla länken igen och bilden där dom sitter i "loungen" och njuter - klart fler än tre fönster.
Ganska intressant info på denna länk. Övre däck byggdes om 1978 och det blev fyra rader om tre stolar.Jo, länken är en sak. Dock, bilden på Ivar Viking gör att jag fortfarande tror det är tre fönster.
De först tillverkade hade tre fönster på varje sida. Senare exemplar hade fem fönster på varje sida och en del byggdes om när loungen togs bort. SAS första (Huge Viking) hade tre fönster (åtminstone till att börja med).Jo, länken är en sak. Dock, bilden på Ivar Viking gör att jag fortfarande tror det är tre fönster.
Gör jag bort mig och säger att den med tre fönster är en 747-100 och den flera fönster är en 747-200, om jag har fel så ber jag om ursäkt i förväg.
Intressant, tack. Jag kollade på Lufthansas 747-8 och de har 26 fönster om jag räknade rätt. Är överdelen såpass mycket längre nuförtiden?De först tillverkade hade tre fönster på varje sida. Senare exemplar hade fem fönster på varje sida och en del byggdes om när loungen togs bort. SAS första (Huge Viking) hade tre fönster (åtminstone till att börja med).