Senaste nytt

SAS Big anniversary sale! Boka senast 31 augusti!

Tobbe.O

Medlem
SAS stora rea är igång! :)

Screenshot_20260818_120209_Samsung Browser.jpg

Resperioder:

Inrikes & Europa:
21 september - 26 maj 2027

USA och Asien:
1 oktober - 26 maj 2027

Boka här:

Jag letar resa till Tokyo i februari 2027. Planen är att resa i Premium. Billigaste jag hittar är 19 333 kronor per person. Visst finns det prisvärda flyg i Economy men någon större rea vet jag inte.

Bara jag som har stora problem att söka resor? Felmeddelande, laddar länge utan resultat etc. Både via webben och appen

Varför kör SAS “hål i huve”-prissättning på långdistans enkelresor? Om jag är i utlandet redan och vill hem vill jag inte betala 20k för en enkel, när alla andra normala flygbolag tar ca 6k för samma enkelresa. Meanwhile tar SAS 10k för t/r som jag såklart inte vill.
På kortdistans verkar man ju inte applicera samma dumheter.

Varför kör SAS “hål i huve”-prissättning på långdistans enkelresor? Om jag är i utlandet redan och vill hem vill jag inte betala 20k för en enkel, när alla andra normala flygbolag tar ca 6k för samma enkelresa. Meanwhile tar SAS 10k för t/r som jag såklart inte vill.
Kanske av samma idiotisk anledning att det sällan finns bonusresor i Business Class i båda riktningar på långdistans.

Det blir inte heller kul när SAS har enormt stort utbud av poängresor till Tokyo men nästan tomt för hemresor. Hade enkelresor varit mer rimligt prissatta så hade man kunnat köpa en enkel på poäng och revenue tillbaka.

Det är bara ett fåtal bolag som har vettiga priser på enkelresor på longhaul, och det är ett relativt nytt fenomen att så är fallet.
Men om vi vänder på frågan, varför är det nästan bara SAS som har vettiga priser på one way inom Europa när de flest andra bolag har en prissättning som kräver tor för att komma ner i vettiga priser?

Sen kan du titta på beläggningen på flygen till Europa på longhaul, går mer eller mindre alltid proppfulla, kan de sälja biljetter dyrare, varför ska de sälja det billigare när de ändå säljer allt? Är detta ett så stort problem så att du kommer byta flygbolag, det verkar inte så då du verkar fortsätta flyga SAS och då behöver de inte oroa sig för den parametern heller.

Jag skulle ju själv vilja ha bättre priser på enkelresor, men man kan inte få allt och det kanske kommer i samband med att sammanslagningen med KLM/AF är ett faktum då både AF/KLM har någorlunda låga priser för enkelresor.

Toppen