Senaste nytt

SAS beställer 30 nya Airbus A320 neo!

Det liknar British Airways Business class på Airbus A321 plan (före detta bmi plan).


British Airways Business class på Airbus A321:
image-jpeg.52080

(Foto: 011430121)

British Airways A321 mid-haul till Oslo och Arlanda | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Neeej!!!, hoppas verkligen inte att det blir fler single aisle long haul plan för SAS!

Jag tror att det är en bra idé, GOT-EWR, BGO-EWR, ARN-DEL, CPH-DEL, CPH-BOS under egen produktion det finns massor med möjligheter
Tror till och med att ARN-YYZ, CPH-YYZ skulle klaras med en A321neo.


Synes også A321LR er en god ide. Tenker 2x daglige OSL-EWR og OSL-ORD hadde vært knall. A321 kan ha fine business seter selv med kun en aisle. Det gir også god kapasitetsutnyttelse/fleksibilitet å kunne slinge disse innom Scandinavia eller Europa med samme crew som flyr short haul.

Eneste minuset er, som alltid (for dem som leser airliners.net), at det ikke er plass til mye fisk i en A321.

Med en fremtidig PIP kan kanskje A321 fly alt av ruter til Nord-øst USA (ARN-ORD er 4271mi) og Canada (og DEL og ARN-PEK) og SAS kan bli frekvenskongen også her.
 
Last edited:
Det sägs att diametern på 777 motorn är lika stor (lång?) som kroppen på en B737. Har inte kollat upp om det verkligen stämmer, men det kan inte vara långt ifrån. De är riktigt brutala!
 
Toppen