Senaste nytt

SAS bekräftar - Star Alliance awardbokning på G

@Dr. Miles men det kanske är separat site. Och kampanjerna är det nog fler som kollar samtidigt. Jag väljer att vara ohämmat optimistisk!

Däremot kan det nog vara så att allt krångel hittills har skyddat en del award-platser från att ta slut. Om vem som helst enkelt kan boka sig en avancerad resa från Stockholm med flera ben i First i Asien så kommer det bli högre tryck på dessa. Fler kommer att orka göra det.

Detta är väl största problemet.. fördelen med dagens system är att många "skräms" av detta. Jag vet faktiskt flera som har amex 2-4-1 och aldrig skulle ens tänka sig att ringa tallin och hålla på och tjafsa och dividera och mecka ihop rutter utan BARA kör på sas.se med sas-flyg för enkelhetens skull. Skulle det nu bli lätt att boka awards på hela A* så kommer det troligen öka och bli färre platser för oss :(

Frukost i Amex lounge Pontus in the Air.
Mycket trevligt. Vill man ha den berömda räkmackan så ska man komma efter kl. 10 meddelas det.Visa bifogad bild 64411

Jag trodde att det skulle bli hög odds (t ex 100:1) när sannolikheten är låg och det skulle bli låg odds (t ex 3:1) när sannolikheten är stor.

Då ska du inte starta en betting-sajt. Du kommer snabbt bli ruinerad. ;)
Fast han har ju rätt i det han skriver. Hög sannolikhet = låga odds och låg sannolikhet = höga odds. Däremot verkar det blivit fel huruvida det är hög eller låg sannolikhet om Erik M blir besviken eller inte.

Jag kan ju också vara så optimistisk att jag aldrig blir besviken, bara fortsätter vara förväntansfull. Nog med OT.

Det här är en fantastisk nyhet och verkligen på tiden!
Återstår att se hur smidig sökmotorn blir.
De av oss som är lite extra nördiga kommer ändå alltid ligga steget före genom att ha koll på när olika biljetter släpps och så vidare.

Höga eller låga odds och sannolikheter, så är jag också skeptiskt till att SAS & SKIT skulle lyckas få ihop en sådan funktionalitet.

Höga eller låga odds och sannolikheter, så är jag också skeptiskt till att SAS & SKIT skulle lyckas få ihop en sådan funktionalitet.

Det är inte SAS som ska få ihop den.

"Han fortæller, at løsningen for at bestille bonusrejser med alle Star Alliance selskaber bliver udviklet af Star Alliance, som forventer at den tekniske platform skulle være færdig inden jul og så snart den er klar, så vil SAS også implementere den."

Däremot kan det nog vara så att allt krångel hittills har skyddat en del award-platser från att ta slut. Om vem som helst enkelt kan boka sig en avancerad resa från Stockholm med flera ben i First i Asien så kommer det bli högre tryck på dessa. Fler kommer att orka göra det.

Ett par saker:
Dels tror jag knappast att sökmotorn kommer kunna snickra ihop vilken resa som helst - så de avancerade uppläggen kommer behöva telefon ändå (om de inte stänger ner den förstås). Dessutom ska vi nog inte överskatta volymen i trycket från Eurobonus-medlemmar på F-awards kors och tvärs i världen. Samma *A-platser kan ju bokas (online?) av de långt flera medlemmarna i M&M, Mileage Plus osv så jag tror inte (den förvisso redan dåliga) tillgängligheten kommer påverkas särskilt mycket av det.

Möjligen kommer Thais business-awards från de skandinaviska huvudstäderna bli lite mer uppbokade...

@Dr. Miles men det kanske är separat site. Och kampanjerna är det nog fler som kollar samtidigt. Jag väljer att vara ohämmat optimistisk!

Eurobonus är en väldigt liten spelare på award-marknaden. Tänk alla amerikaner som redan kan boka detta och trots det tar inte platserna slut.
Jag är dock rätt övertygad att man själv inte kan snickra ihop en resa ben för ben på en eventuell ny sida med SAS där det går att söka awards, det blir nog snarare som med United att man får söka leg för leg och sedan ringa för att boka om man itne nöjer sig med de routings som dyker upp om man fyller i ARN-CGK.
SAS lär dock inte spotta ur sig följande förslag på en sådan sökning
ARN-FRA LH C
FRA-HND LH F
NRT-SIN NH F
SIN-CGK SQ F

Toppen