Senaste nytt

SAS börjar ta betalt för sätesval i SAS Plus och Business


Kan inte tolka det på annat vis än att på bokningar gjorde från och med imorgon får man betala extra för att välja säte. Ingår fortfarande för folk med status.

Nedan priser gäller longhaul. Man kan alltså få betala över en tusenlapp extra för att välja sätet man vill ha, ändå en viss förändring mot tidigare.
1697550995504.png
 

palmen

Moderator
Är väl exakt samma son tillämpas av Lufthansa gruppen. Man måste vara minimum Senator för att kunna välja tronsäte på Swiss tex.
 

SK989

Medlem
Som jag läser det, och jag kan för all del ha missförstått, så är det fortfarande gratis för statuslösa (EBS eller lägre) att välja plats såväl i Plus som Business men urvalet är mer begränsat mot idag. Så här tolkar jag det för statuslösa:

Plus inrikes - fortsatt gratis att välja alla säten.
Plus shorthaul - avgift för "preferred seats" vilket är främre delen av Plus, annars gratis
Plus longhaul - avgift för "extra legroom", annars gratis
Business - avgift för "preferred seats" samt "extra legroom", annars gratis
 
Som jag läser det, och jag kan för all del ha missförstått, så är det fortfarande gratis för statuslösa (EBS eller lägre) att välja plats såväl i Plus som Business men urvalet är mer begränsat mot idag. Så här tolkar jag det för statuslösa:

Plus inrikes - fortsatt gratis att välja alla säten.
Plus shorthaul - avgift för "preferred seats" vilket är främre delen av Plus, annars gratis
Plus longhaul - avgift för "extra legroom", annars gratis
Business - avgift för "preferred seats" samt "extra legroom", annars gratis
Vad är då främre delen av plus? Exempelvis om en statuslös har en plus biljett i Europa. Och kabinen är exempelvis rad 1-6?
 
Toppen