Känns inte så hemskt kan jag tycka, men visst.....skillnaderna gentemot LCC blir allt färre. Som
Senator påpekade så håller SAS samma prisnivåer nu som på 90-talet, så jag vet inte vad man kan förvänta sig.
Det är tydligt att majoriteten av människor väljer efter plånbok när man bokar resor och då är det tyvärr bara för bolagen att anpassa sig. Jag tror inte att detta är en strategi framtagen av SAS, utan hänsyn till det ekonomiskt trängda läget. Man var väl helt enkelt tvungna...
Jag ogillar SAS på många sätt, men nedrustningen av "det lilla extra", som förut hörde flygningen till, är vi konsumenter skyldiga till.
I befolkningsrika länder kanske det finns tillräckligt många av oss finsmakare (och kanske till viss del nördar), men i Sverige verkar hela klientelet samlas på ett visst forum. Tyvärr räcker vi inte till för att fylla varje SAS-kabin...
Jag tror vi kommer se de flesta bolag vandra denna väg.... Som tur är har man ett val - business-/first class!

Man får nog acceptera att det inte finns några "free lunches", utan man får vackert betala för sig.
Själv värdesätter jag främst ett stort linjenät, tryggheten att kunna ombokas och lounger. Ombordkoncept i ekonomiklass imponerar sällan oavsett. Om Norwegian ingått i någon av de globala allianserna hade jag säkert varit beredd att testa.
Men för att slippa allt detta obehag finns ju: USDM, Lifemiles, Alaska Milage Plan, AAdvantage & Miles & Bonus!