Senaste nytt

SAS börjar ta betalt för öl/vin på interkontinentala flygningar i Go/economy class

Tror att man måste betala för en läsk mellan måltiderna är minst lika negativt, en skitsak kan tyckas men mina 3 tonåringar gjorde en stor sak av detta och den dåliga IFE:n när de fick åka SAS till USA och LH hem på Novemberlovet. Annars har de förut varit nöjda med SAS men när de har provat ett av alternativen så har jag blivit upplyst om vad som förväntas på nästa resa, man ska inte underskatta de "små" detaljerna.

Ahhh... Märks att jag inte har koll på SAS business diskussionerna :)

Även om jag inte tycker att det är rätt rubrik för diskussionen så får admin gärna stänga/slå ihop dessa ;)

Ahhh... Märks att jag inte har koll på SAS business diskussionerna :)

Även om jag inte tycker att det är rätt rubrik för diskussionen så får admin gärna stänga/slå ihop dessa ;)

Inte jag heller normalt, men jag satt just och läste i tråden ovan då jag läst nyheten på LoyaltyLobby. Kan nog hålla med om att du har bättre rubrik :)

Det här är ingen Enhancement, det är en klockren försämring, en Enhancement hade
varit att de slagit på trumman att de återinför Fanta samtidigt som de i det tysta plockade bort öl och vin :p

För mig är inte alkohol på flyget i ekonomi jätteviktigt. Visst kan det vara trevligt med en fördrink eller ett glas vin till maten. Det jag stör mig på är att man måste bunkra med dricka vid den enda "gratis-rundan". Det känns lite snålt att beställa 2-3 cola innan maten, men jag har alltid fått det. Ibland har personalen t.o.m undrat om jag vill beställa mer (när jag bara beställt en dryck).

En trevlig lösning, som i alla fall Lufthansa hade för något år sedan, är att man kan gå till galley och hämta ett glas av något att dricka (vatten/juice/läsk). Då får man både sträcka på benen och få sig något att dricka.

Jag tror inte nödvändigtvis att de väljer bort SAS för avsaknaden av öl/vin, men det tar bort en del av det upplevda värdet i SAS produkt. Så på lång sikt tror jag nog att folk hellre väljer Norwegian över SAS även om prisskillnaden är försumbar.

Enig. Det giver jo i hvert fald ikke nogen særlig anledning til at vælge SAS frem for Norwegian, hvis der ikke er noget der adskiller de to produkter fra hinanden, og jeg tror da givetvis også at Norwegian på nuværende tidspunkt har en større tiltrækningskraft i Eco-markedet. Men SAS må jo tro på at det er den rigtige vej, eller også er det af ren nød at de gør. Men så var der måske andre steder, de hellere skulle lave besparelser...

Toppen