Delta har väl gratis drycker både med och utan alkohol under hela flighten?
Det är just där jag tycker man hamnar lite snett, ska man gå åt det hållet då måste man gå hela vägen och även ha priser(och kostnader) därefter, ytterst sällan SAS kan mäta sig prismässigt någon konkurrent och till slut så räcker inte varumärket till.
Vad sparar SAS här? Ingen aning, troligtvis tillräckligt att implementera detta. Väljer "Ola Norrman" eller "Medel Svensson" bort SAS nu som man inte får en flaska vin till maten? Tror jag inte..
Jag tror inte detta ändrar att vanliga konsumenter väljer bort SAS.
Håller med, dessutom är det en bra differentiering mot DY som man går miste om.
Angående bagage, anslutningar och tidtabell så tror jag nog att det är nog så viktiga parametrar även för dem på detta forum.
LH/LX betyder inte längre resa i 99% av fallen iom att de oftast har direktflyg dit man behöver åka! En liten men ack så viktig detalj som SAS saknar.
Jag tror inte detta ändrar att vanliga konsumenter väljer bort SAS.
Källa?