Senaste nytt

SAS börjar sälja presentkort?

Har sett på Facebook att många efterfrågat SAS presentkort. Jag skulle bli glad över att få ett och jag vet många som skulle uppskatta det. Ge bort cash är inte samma grej. Detta känns mer ”verkligt” att en planering kan sättas igång så fort gästerna på julafton gått ;)

Fördelen med presentkort måste väl vara att man kan göra ert rejält inköp av dem när det är kampanj på kreditkortet (tex sas mastercard dubbla poäng) och sedan använda dem för att boka under tiden mellan kampanjer?

Förutsatt att man kan använda samma presentkort till flera resor om "pengarna räcker" men en snabb titt utan att kolla detaljer tycker det ser ut så på?

@mha321 jo, visserligen blir det fler poäng på det viset men å andra sidan borde du då tappa kreditkortets reseförsäkring. Kan inte tänka mig att den följer med via presentkortet.

@mha321 jo, visserligen blir det fler poäng på det viset men å andra sidan borde du då tappa kreditkortets reseförsäkring. Kan inte tänka mig att den följer med via presentkortet.
Point. Den biten tänkte jag inte på. Beror ju på vad man bokar Hur pass viktig den är men det ska såklart med i ekvationen.
Och inte minst en risk man tar genom att låna ut pengar till företaget.
Självklart. Den stora fördelen kommer ju hos sas. Särskilt med den korta giltighet tiden. Men om du tex vet att du ska boka nogot om någon månad och köper presentkort på kampanj så är nog risken där hyfsat låg.

Precis tvärtom. Jag ser bara nackdelar med presentkort, så jag var nyfiken på om jag missat något. :)

Håller helt med. Presentkort är i bästa fall lika bra som cash. Förutom att många glömmer att lösa in inom giltighetstiden, så har man läst om besvikna människor som haft presentkort på ONOFF, Expert, BR, Toys r Us etc och inte fått ut ett öre för dem. Varför sätta sig i den situationen?

Toppen