mha321
Medlem
Fast de korten har väl ute ett fast värde? Det är "en biobiljett", inte "150kr". Och den är giltig där biobiljetter med olika värden.Kan de ge bort presentkort hos SF så bör de väl kunna ge bort presentkort till SAS?
Fast de korten har väl ute ett fast värde? Det är "en biobiljett", inte "150kr". Och den är giltig där biobiljetter med olika värden.Kan de ge bort presentkort hos SF så bör de väl kunna ge bort presentkort till SAS?
Varför det? Jag tycker jag får vouchers till ett betingat värde var och varannan vecka från olika flygbolag (för att inte tala om alla andra nyhetsbrev/kundklubbar osv.). 20 EUR som grattis på födelsedagen, 30 EUR för att fira flygbolagets 30-årsdag, osv. I det fallet är ju förmånen att jag är medlem i klubben s.a.s.Misstänker att det kan ställa till med en hel del problem att ge ut ren cash som en förmån. Om inte annat med allt det här med hur det ska bokföras...
Nu verkar det gå att köpa Presentkort på resor – Välj bland olika resepresentkort | SAS
Du tror alltså att presentkortet skall ge fördelar?fördelar
Om någon skulle köpa ett presentkort som julklapp/födelsedagspresent till mig så skulle jag uppskatta det något oerhört, det visar att personen i fråga vet vad jag uppskattar.Vad är det för fördelar med detta presentkort? Förutom möjligen att det ser roligare ut at ge bort än "cash"?
Det gör det... för SAS. Förvånansvärt många presentkort löses inte in inom giltighetstiden och blir gratispengar för utgivaren.Du tror alltså att presentkortet skall ge fördelar?