Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

Vi har inte VM i det svenska språket på BusinessClass. Vi har medlemmar med olika bakgrund, inklusive er skrivande moderator som är norsk och skriver massor av fel varje dag. Om vi får en miljö där besserwissers och översittare skall "moderera" medlemmarnas språk, får vi en smalare målgrupp och en tråkigare ton.

MVH,
Hans/Senator i rollen som moderator

Last edited:
Finns många olika skäl till varför rätter presenteras som dom gör. Prio ett är alltid kvalitet/smak/presentation, sedan praktisk genomförbarhet hos catering och ombord samt logistik och ekonomi.
Jag kan ha full förståelse för att det av rent praktiska skäl är mycket enklare att servera hela paketet i en färdig burk. Tyvärr tillhör jag den skara av människor som föredrar att blanda saker själv, om de alls ska blandas och eftersom jag int alls kan med créme fraichen (bara tanken på det får mig att må illa) så går det tyvärr bort att testa denna förbättring. Hoppas dock att andra tycker det är bra och att det är något som blir kvar även i framtiden.

Testa den först innan ni avfärdar den ;-)
Lätt att säga om man inte är kinkig med vad man äter. För mig går den bort pga paketeringen. Det är synd men ingen dealbreaker för min del. Det är ju ungefär samma sak som att det finns ekonomisäten ombord - jag undviker dessa men det är ingen katastrof att de finns där för min del och många uppfattar det som bra.

Är det VM i sär skriv ning i de den na tråd nu?

Hur som helst, varför skulle det vara värre tullpappershantering med detta än något annat som skeppas?

SAS skeppar inga produkter för förtäring till några IC Line stations. All catering produceras lokalt.

(Missade jag någon särskrivning? Visste tyvärr inte att det var viktigare i tråden med korrekt svenska än att få svar/information? För om språket är viktigare så är jag fel person att tagga i tråden)

Jag tycker att det är jättebra att @PeteLaw tar sig tid att svara, det är mycket uppskattat. Tack!!!

Till @JohanA kan jag tipsa om gruppen "Anonyma språkpoliser" på ansiktsboken, där är det fullt legitimt att smälla till den som stavar fel ;)

Lätt att säga om man inte är kinkig med vad man äter. För mig går den bort pga paketeringen. Det är synd men ingen dealbreaker för min del. Det är ju ungefär samma sak som att det finns ekonomisäten ombord - jag undviker dessa men det är ingen katastrof att de finns där för min del och många uppfattar det som bra.
Du kanske skulle testa den här löjrommen med Creme Fraiche baraföratt, vem vet, hemska tanke, du kanske skulle gilla den ;)

Creme Fraiche går bort både på smak och konsistens. Det är därför ganska otroligt att jag skulle fixa att äta det oavsett vad det är för sort.
Du får smaka lite på gaffeln, funkar det inte går det att peta bort och bara äta romen. Den var fast i konsekvensen och inte "flytande" så borde gå bra att peta bort det mesta. Annars var bressaolan väldigt god också.

Toppen