Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

Du får smaka lite på gaffeln, funkar det inte går det att peta bort och bara äta romen. Den var fast i konsekvensen och inte "flytande" så borde gå bra att peta bort det mesta. Annars var bressaolan väldigt god också.
Tyst nu, mer rom till oss andra...
Såvida de inte kasserar oöppnade förstås...

Kanske ett I-landsproblem, men extremt tråkigt om det blir så, var en väldigt kul grej. Dock förståeligt, jag fick just negativt besked av min personlige leverantör som brukar ha väldigt bra tillgång.

Kanske ett I-landsproblem, men extremt tråkigt om det blir så, var en väldigt kul grej. Dock förståeligt, jag fick just negativt besked av min personlige leverantör som brukar ha väldigt bra tillgång.

Oroa er inte @PeteLaw verkar fixa detta även i år. :)

Instagram

Instagram

"Soon to be flow across the world! And only on SAS :) #löjrom#newnordicbysas#flysas#yummy#airplanefood#guldhavenpelagiska"

Ja det är klart sämre med fisk i år, hälften av normalt. Tydligen så får man bra med fisk tvärs över bottenviken på finska sidan.
Så man får hoppas att den kommer tillbaka nästa
priset har gått upp 35-50% i producentledet, så det kompenserar fiskarna till viss del.

Har i alla fall säkrat upp familjens årsförbrukning från min personliga leverantör.

Guldhaven som SAS har säkrat upp sin leverans av rom till deras Businessclas menyer är nog glada då det är en rätt stor affär.

Tycker att det är mycket roligt att de har satsat på intressanta "lokala" delikatesser ombord.

Tycker sikrom är rätt lika löjrom i smaken så det kan i värsta fall ersätta. Annars finns ju alltid fryst amerikansk löjrom. Inte riktigt samma sak men är det smaken man är ut efter snarare än varumärket så funkar det.

Jag har testat olika varianter av amerikansk fryst löjrom, och alla har gemensamt att jag inte kan äta det. Smakar inte alls bra. Faktiskt så oätligt så att jag slängt löjrommen varje gång, och nu har jag gett upp den amerikanska varianten.
Jag är däremot svårt förtjust i annan löjrom. Både den från Kalix och den från Vänern funkar finfint, och finns säkert en massa andra också.

Toppen