Senaste nytt

SAS börjar flyga Köpenhamn till JFK

Tobbe.O

Medlem
Någon som hört hur beläggningen är på JFK för SAS

Bra beläggning på SK920 idag som snart landar i Köpenhamn :) Har nu växlat upp från A321 till A330! Sen skiljer det säkerligen i beläggningen beroende på vilken veckodag det är.

SAS Business
Screenshot_20230331_114720.jpg


SAS Plus:
Screenshot_20230331_114731.jpg


SAS Go:
Screenshot_20230331_114755.jpg
 

mi99masi

Ny medlem
hej, är det nån som vet hur det är med lounger på JFK? flyger snart JFK-CPH och vill kunna planera in ev kvällsfika... :)
 

JAM(1)777

Medlem
Var på JFK i tisdags, ingen *A lounge i T7 som SAS använder, fanns en PP lounge, kunde betala sig in för 65 dollar, passade på det förslaget vid bagage drop och köpte en cola på Hudson istället
 

toer00

Medlem
Flög fr. JFK i lördags 30/4, fullt flyg och A330. Ingen Lounge som sagt, däremot en del andra *A partner som Air Canada, ANA och LOT fanns där.
Terminalen kännes ganska sliten men det fanns i alla fall några matställen och en vinbar... verkade som majoriteten av PAX (Ek ?) inte avskräcktes av att det är JFK isf EWR. Perfekt avgångstid också, kl 23:55, lätt att sova och smidigt byte i CPH (dock knökfull SAS lounge där).

Men i framtiden får vi en terminal i världsklass, Changi får se upp... ;)

T7 JFK.jpg
 

sembl

Medlem
T7 kommer att rivas och ersättas med T6. Tror rivning är planerad 2027 vad jag har läst i lokal media.

Att det kommer bli Changi är extrem liten chans, men om det blir som nya LGA tex då kommer det bli bra
 

Kevinator

Medlem
Mitt tips kvarstår, ta tuben till Howard Beach och häng på The Rail Bar and Grill till 1h30min innan avgång och hoppa sedan på Air Train utanför dörren till T7.
Tack för bra tips! Ska testa detta när jag reser om några veckor. För mig som kommer ha stor resväska, är det meckigt att gå upp o ner i och runt tuben?
 

atco

Medlem
Finns det fortfarande ingen lounge på JFK om man flyger SAS? Har för mig att jag läste nånstans att LOT har...
 
Toppen