Senaste nytt

SAS award där flighter försvunnit efter ändring av resa

Jag skulle som sista utväg ha gjort en skriftlig reklamation direkt till Eurobonus. Då hamnar den från början på rätt ställe och du slipper tjafsa med kundtjänsten som ändå inte har befogenhet att ändra. Skriv ner allt som du beskrivit det här och lägg med en kopia på originalbokningen. Skicka det med den gamla hederliga posten till SAS Eurobonus i Frösunda. Rätt postadress borde du hitta på nätet. Då får du förhoppningsvis en kontaktperson i svaret som du kan fortsätta dialogen med om det inte löser sig med en gång.

Aldrig tänkt på detta, men detta tycker jag är ett mycket bra alternativ - du har dessutom mycket gott om tid då resan skall gå i juni nästa år. Som @Alf ju mer detaljer och bevis du kan skicka med desto bättre.
 
Hej, tack för all input! Jag ska samla lite energi och försöka ringa igen. Har även funderat på att skicka en claim, de har så att man kan skicka via webben. Är det samma som att skicka med Postnord månne tro?
 
Jag hade skickat ett fysiskt brev med postnord - där du ber om återkoppling per telefon eller mail. De där claimen via webben har jag dålig erfarenhet av, många god dag yxskaft svar.
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Hej igen, 1 tim i samtal/väntetid igen.. ingen lösning på biz. Kanske kunde de hitta någon eco och då bara kanske... Inte heller hjälpte det att vi har fått en biljett per mail utan det blev fel med bokningen och inget de kan göra något åt. Bara så väldigt tråkigt, hade äntligen fått till allt och skulle bli en överraskning om att flyga i biz...
Jag tar ännu en lärdom till mig och det är att kontinuerligt stämma av att våra awardsbiljetter finns kvar (de som vi ska nyttja till påsken... )
 
Hej igen, 1 tim i samtal/väntetid igen.. ingen lösning på biz. Kanske kunde de hitta någon eco och då bara kanske... Inte heller hjälpte det att vi har fått en biljett per mail utan det blev fel med bokningen och inget de kan göra något åt. Bara så väldigt tråkigt, hade äntligen fått till allt och skulle bli en överraskning om att flyga i biz...
Jag tar ännu en lärdom till mig och det är att kontinuerligt stämma av att våra awardsbiljetter finns kvar (de som vi ska nyttja till påsken... )

Acceptera inte economy. Stå på dig. Ring igen.
 
Hej igen, 1 tim i samtal/väntetid igen.. ingen lösning på biz. Kanske kunde de hitta någon eco och då bara kanske... Inte heller hjälpte det att vi har fått en biljett per mail utan det blev fel med bokningen och inget de kan göra något åt. Bara så väldigt tråkigt, hade äntligen fått till allt och skulle bli en överraskning om att flyga i biz...
Jag tar ännu en lärdom till mig och det är att kontinuerligt stämma av att våra awardsbiljetter finns kvar (de som vi ska nyttja till påsken... )
Ge inte upp. Skriv ner händelsen som du gjorde här. Leta reda på ett kuvert och ett frimärke och stoppa i det i en postlåda. Det kan inte bli sämre än att ringa kundtjänst.
 
Toppen