Senaste nytt

SAS avtalslounger 2021

Hej! Plingade till i telefonen om att schemaändring förelåg för flygning till London tur och retur. Det enda jag kan se som skillnad är att ”tillgång till lounge” inte finns med. Någon som hört om Star Alliance loungerna också ska tas bort? Jag reser i Plus och har ingen status. Å andra sidan är jag inte riktigt säker på att det stod tidigare där heller. Kollar jag på SAS hemsida så står det dock att SAS Plus ger tillgång till SAS-lounge och någon sådan finns ju inte på Heathrow.
Tillgången till Star Alliance-lounger har inget direkt med avtalslounger/"tredjepartslounger" att göra, så frågan har egentligen inte i den här tråden att göra. Och du kommer som sagt in i Star Alliance-lounger med antingen Plus-biljett eller Star Alliance Gold.

Vad gäller Polish Airports State Enterprise? På, den visserligen ofta dåligt uppdaterade, *A-hemsidan listas den som avtalslounge för SAS mfl.

Vad gäller Polish Airports State Enterprise? På, den visserligen ofta dåligt uppdaterade, *A-hemsidan listas den som avtalslounge för SAS mfl.
Vad är det för lounge? Vilken flygplats ligger den på?
Namnet antyder ju att den ligger i Polen i alla fall. Ställ dig frågan om det är LOT som driver loungen, är svaret JA så kommer man in som sas resenär, om svaret är NEJ så lär du högst troligt inte komma in.

Bara baserat på namnet och utan att veta något mer så är det nog väldigt stor chans att man inte kommer inte om man reser SAS (om man inte har priority pass eller annat som ger access). Inga avtalslounger ger access till SAS resenärer är vad du kan utgå ifrån.

Vad är det för lounge? Vilken flygplats ligger den på?
Namnet antyder ju att den ligger i Polen i alla fall. Ställ dig frågan om det är LOT som driver loungen, är svaret JA så kommer man in som sas resenär, om svaret är NEJ så lär du högst troligt inte komma in.

Bara baserat på namnet och utan att veta något mer så är det nog väldigt stor chans att man inte kommer inte om man reser SAS (om man inte har priority pass eller annat som ger access). Inga avtalslounger ger access till SAS resenärer är vad du kan utgå ifrån.
En tredje-parts lounge på WAW.

Toppen