fcx
Medlem
Alla "äkta" Star Alliance-lounger är kvar, med ett litet fåtal avtalslounger (konstigt nog på flygplatser som har Star Alliance-lounger).Utifrån denna massaker så undrar man ju vad som verkligen återstår utanför hubbarna?
Alla "äkta" Star Alliance-lounger är kvar, med ett litet fåtal avtalslounger (konstigt nog på flygplatser som har Star Alliance-lounger).Utifrån denna massaker så undrar man ju vad som verkligen återstår utanför hubbarna?
Man undrar om logiken är "Jaha, här tvingas vi ha lounge fast vi vill helst inte. Låt oss se om vi kan hitta något sämre och billigare än vad Star Alliance tvingar oss till"Alla "äkta" Star Alliance-lounger är kvar, med ett litet fåtal avtalslounger (konstigt nog på flygplatser som har Star Alliance-lounger).
Enligt star alliance lounge finder är star alliance loungen fortsatt stängt. Om det stämmer överens med verkligheten är oklart, men med tanke på lockdown i Holland så tror jag nog att den fortsatt är stängt.Vad gaelder i AMS nu?
Ungefär så. Jag tror inte man aktivt letar efter "sämre". Däremot letar man aktivt efter billigare, och accepterar om resultatet blir sämre.Man undrar om logiken är "Jaha, här tvingas vi ha lounge fast vi vill helst inte. Låt oss se om vi kan hitta något sämre och billigare än vad Star Alliance tvingar oss till"
Enligt star alliance lounge finder är star alliance loungen fortsatt stängt. Om det stämmer överens med verkligheten är oklart, men med tanke på lockdown i Holland så tror jag nog att den fortsatt är stängt.
Jo, jag misstänker också andra skäl än restriktioner, den har varit stängt hela pandemin i princip. Jag formulerade mig klantigt, syftade på att resenärs underlag och ekonomin inte kan ha förbättrats av nedstängningar som var senaste månaden. Det är sedan slutet på förra veckan att affärer var öppen igen. Under december krävdes det bokad tid för att besöka en affär även inom säkerhetskontrollen på Schiphol...Glömde kolla igår då jag flög med Skyteam. Dock var allt annat öppet på flygplatsen så att restriktionerna tvingar dem hålla stängt är nog osannolikt. Möjligen kanske den var stängd ändå, men av andra skäl.
Ja, så är det.Ungefär så. Jag tror inte man aktivt letar efter "sämre". Däremot letar man aktivt efter billigare, och accepterar om resultatet blir sämre.
Ofta är ju plus prissatt så att man kan förstå det, jämfört med andra bolags business. Men långt ifrån alltid....
Hej! Plingade till i telefonen om att schemaändring förelåg för flygning till London tur och retur. Det enda jag kan se som skillnad är att ”tillgång till lounge” inte finns med. Någon som hört om Star Alliance loungerna också ska tas bort? Jag reser i Plus och har ingen status. Å andra sidan är jag inte riktigt säker på att det stod tidigare där heller. Kollar jag på SAS hemsida så står det dock att SAS Plus ger tillgång till SAS-lounge och någon sådan finns ju inte på Heathrow.