Senaste nytt

SAS avtalslounger 2021

Alla "äkta" Star Alliance-lounger är kvar, med ett litet fåtal avtalslounger (konstigt nog på flygplatser som har Star Alliance-lounger).
Man undrar om logiken är "Jaha, här tvingas vi ha lounge fast vi vill helst inte. Låt oss se om vi kan hitta något sämre och billigare än vad Star Alliance tvingar oss till"

• Gilla
Reactions: fcx
Man undrar om logiken är "Jaha, här tvingas vi ha lounge fast vi vill helst inte. Låt oss se om vi kan hitta något sämre och billigare än vad Star Alliance tvingar oss till"
Ungefär så. Jag tror inte man aktivt letar efter "sämre". Däremot letar man aktivt efter billigare, och accepterar om resultatet blir sämre.

Ofta är ju plus prissatt så att man kan förstå det, jämfört med andra bolags business. Men långt ifrån alltid....

När jag var i Amsterdam i december hänvisade Star Alliance till Aspire lounge och där var man inte välkommen som SAS resenär.

Attachments

• C34BC722-7A51-441B-AD88-FEE68D467096.jpeg
    C34BC722-7A51-441B-AD88-FEE68D467096.jpeg
    42,3 KB · Visningar: 243
Enligt star alliance lounge finder är star alliance loungen fortsatt stängt. Om det stämmer överens med verkligheten är oklart, men med tanke på lockdown i Holland så tror jag nog att den fortsatt är stängt.

Glömde kolla igår då jag flög med Skyteam. Dock var allt annat öppet på flygplatsen så att restriktionerna tvingar dem hålla stängt är nog osannolikt. Möjligen kanske den var stängd ändå, men av andra skäl.

Glömde kolla igår då jag flög med Skyteam. Dock var allt annat öppet på flygplatsen så att restriktionerna tvingar dem hålla stängt är nog osannolikt. Möjligen kanske den var stängd ändå, men av andra skäl.
Jo, jag misstänker också andra skäl än restriktioner, den har varit stängt hela pandemin i princip. Jag formulerade mig klantigt, syftade på att resenärs underlag och ekonomin inte kan ha förbättrats av nedstängningar som var senaste månaden. Det är sedan slutet på förra veckan att affärer var öppen igen. Under december krävdes det bokad tid för att besöka en affär även inom säkerhetskontrollen på Schiphol...

Ungefär så. Jag tror inte man aktivt letar efter "sämre". Däremot letar man aktivt efter billigare, och accepterar om resultatet blir sämre.

Ofta är ju plus prissatt så att man kan förstå det, jämfört med andra bolags business. Men långt ifrån alltid....
Ja, så är det.

Sedan är det ju SAS själva som valt att införa ekonomi som högsta klass på sina europa-flyg, som de sedan kommer på att det inte riktigt stämmer in i konceptet som de flesta andra har med en premium-kabin längst fram.

Hej! Plingade till i telefonen om att schemaändring förelåg för flygning till London tur och retur. Det enda jag kan se som skillnad är att ”tillgång till lounge” inte finns med. Någon som hört om Star Alliance loungerna också ska tas bort? Jag reser i Plus och har ingen status. Å andra sidan är jag inte riktigt säker på att det stod tidigare där heller. Kollar jag på SAS hemsida så står det dock att SAS Plus ger tillgång till SAS-lounge och någon sådan finns ju inte på Heathrow.

Hej! Plingade till i telefonen om att schemaändring förelåg för flygning till London tur och retur. Det enda jag kan se som skillnad är att ”tillgång till lounge” inte finns med. Någon som hört om Star Alliance loungerna också ska tas bort? Jag reser i Plus och har ingen status. Å andra sidan är jag inte riktigt säker på att det stod tidigare där heller. Kollar jag på SAS hemsida så står det dock att SAS Plus ger tillgång till SAS-lounge och någon sådan finns ju inte på Heathrow.

SAS listar bara deras egna lounger under "tillgång till lounge" flyger du plus intra europa från LHR så kommer du in i Lufthansa business, Singapore och Uniteds lounger

Toppen