Senaste nytt

SAS avbokar samtidiga bokningar, industristandard?

Cremant

Medlem
Vid ett tillfälle för många år sedan var vi två med samma namn bokade på samma flyg - min biljett avbokades för man kan inte ha två bokningar...det hela redde ut sig, men hade enligt SAS aldrig hänt tidigare vilket jag tvivlar på!
 

Big Birger

Medlem
Du utgår alltså från att kundtjänst, incheckningspersonal och andra i ”front line” ger dig rätt svar? Vad spännande!
Inser att jag var otydlig.

Det var snarare min poäng, att det som vanligt kan skilja väldigt mycket hur olika saker hanteras som borde vara stringent genom hela företaget. Superläskigt när det är så vitala saker som själva flygbiljetten och om den avbokas ibland och ibland inte.

Skulle aldrig komma på idén att lita på något annat än på det som står på BC. :)
 

Big Birger

Medlem
Vid ett tillfälle för många år sedan var vi två med samma namn bokade på samma flyg - min biljett avbokades för man kan inte ha två bokningar...det hela redde ut sig, men hade enligt SAS aldrig hänt tidigare vilket jag tvivlar på!
Läskigt.

Det här med annat tilltalsnamn än det första namnet i passet kan också ställa till det. Lyssnade på en podd med Adam Alsing där han berättade att när han flyger med sina två söner är det 2 st. "Adam Alsing" som är ute och reser, och ingen av dem är han. :)
 
Läskigt.

Det här med annat tilltalsnamn än det första namnet i passet kan också ställa till det. Lyssnade på en podd med Adam Alsing där han berättade att när han flyger med sina två söner är det 2 st. "Adam Alsing" som är ute och reser, och ingen av dem är han. :)
Har han döpt bägge sönerna till Adam? Shhesh liiiite storhetsvansinne ;)
 

Delayed

Medlem
en podd med Adam Alsing där han berättade att när han flyger med sina två söner är det 2 st. "Adam Alsing" som är ute och reser, och ingen av dem är han. :)
Är säkert trög men fattar inte. Om nu bägge sönerna heter Adam borde det väl vara (minst) tre Adam Alsing som är ute och reser varav en av dessa är han själv. :confused:
 

Canadien

Medlem
Är säkert trög men fattar inte. Om nu bägge sönerna heter Adam borde det väl vara (minst) tre Adam Alsing som är ute och reser varav en av dessa är han själv. :confused:

Adam Bertil Alsing - son 1, kallas Bertil
Adam Caesar Alsing - son 2, kallas Caesar
Knut-Berit Adam Alsing - den kände, som kallas Adam

På boardingkorten står då
Adam Alsing
Adam Alsing
KnutBerit Alsing
 
Last edited:

Knucket

Medlem
När jag jobbade på SAS bokningscentral så hände det att det dök upp två ”Anders Persson” på samma flight. Hade de inget FF nummer inlagt och olika kontaktuppgifter så räknades det som att det var två olika personer som skulle resa.
 

mano81

Medlem
Vid ett tillfälle för många år sedan var vi två med samma namn bokade på samma flyg - min biljett avbokades för man kan inte ha två bokningar...det hela redde ut sig, men hade enligt SAS aldrig hänt tidigare vilket jag tvivlar på!

Det där hände i min familj när vi skulle till New York för några år sedan. Både brorsan och farsan har Per som första namn i passet. En av biljetterna hade blivit avbokad fick vi veta vid incheckning då man inte kunde ha samma namn på två biljetter. Vi fick stå länge vid incheckningsdisken innan det löste sig. Vi flög med Iceland Air.
 
Toppen