Senaste nytt

SAS app i Appstore nu

Ringde in idag och fick bekräftat att resan är i bokningsklass L. Alltså är det ingen EB-resa och hon kommer få poäng när hon efterregistrerat poängen.

Last edited:
Ringde in idag och fick bekräftat att resan är i bokningsklass L. Alltså är det ingen EB-resa och hon kommer få poäng när hon efterregistrerat poängen.

Det er ikke mulig å booke award reiser i appen. Det som derimot er mulig er å delbetale vanlige billetter med poeng. Gjør man det så vil reisen bookes i vanlige bookingklasser og ikke awardbookingreiser. Men vist man delbetaler med poeng, så vil reisen ikke gi poeng selv om det er en vanlig bookingklasse.

Buggen i appen har vært at den i første release ikke klarte å skille mellom billetter kjøpt med penger, og billetter kjøpt med poeng+cash.

Appen (Android) hittar inte bokade resor från innan jag blev EBG.

De resor som jag bokade (bl a bonusresor) innan jag blev EBG får jag inte längre upp.

Har loggat ut och loggat in igen, men av någon anledning ser jag inte gamla bokningar (både vanliga och award saknas från tiden som EBS).

De bokningar jag gjort som EBG ser jag (i ett fall har jag bett resebyrån att ta bort och sedan lägga in mitt EB-nummer och då får jag upp resan).

Är det någon annan som har detta problem?

Appen fungerar inte alls för mig. Inga poäng uppdateras eller någonting annat för den delen heller. Det snurrar på sen kommer "Tap here to refresh." men det händer inget.

Varit så senaste 2 veckorna. Får hoppas det kommer en uppdatering snart.

Appen (Android) hittar inte bokade resor från innan jag blev EBG.

De resor som jag bokade (bl a bonusresor) innan jag blev EBG får jag inte längre upp.

Har loggat ut och loggat in igen, men av någon anledning ser jag inte gamla bokningar (både vanliga och award saknas från tiden som EBS).

De bokningar jag gjort som EBG ser jag (i ett fall har jag bett resebyrån att ta bort och sedan lägga in mitt EB-nummer och då får jag upp resan).

Är det någon annan som har detta problem?

Det verkar som det som jag sett som fördel dvs alla resor som har mitt ebgnummer dyker upp har sin baksida att om någon bokat som EBS inte hittas, appen kunde kanske söka med wildcard *123456789 istället för EBG123456789

Som jag skrev i en annan tråd så ser jag numera inga bokningar alls i appen på android och bokningarna på nätet syns inte heller i listan. Tar jag fram dem med bokningsnumret på hemsidan så ser jag dessutom att de har typ roat sig med att seata om mig på samtliga flighter med till rader som är över 22 på samtliga flighter..

Som jag skrev i en annan tråd så ser jag numera inga bokningar alls i appen på android och bokningarna på nätet syns inte heller i listan. Tar jag fram dem med bokningsnumret på hemsidan så ser jag dessutom att de har typ roat sig med att seata om mig på samtliga flighter med till rader som är över 22 på samtliga flighter..

Seatingen har garanterat göra med konverteringen till GO/PLUS. Även inrikeskärrorrna har ju EcoXtra-seating längst fram i kabinen nu, så även som EBG blir du flyttad bakåt om du inte har Y,B,S,C,D,J,Z etc.

Seatingen har garanterat göra med konverteringen till GO/PLUS. Även inrikeskärrorrna har ju EcoXtra-seating längst fram i kabinen nu, så även som EBG blir du flyttad bakåt om du inte har Y,B,S,C,D,J,Z etc.
Mina platsreservationer i juli hade också flyttats bak. Det blev att ånyo välja de platser jag redan hade valt. Men varför ska SAS göra så här?

Uppdatering av SAS appen är släppt. Stöd för Passbook finns i den nya versionen :)

Undrar ifall det är möjligt att checka in på LH/LOT flyg från ARN med appen, eller om det bara är SAS?

Toppen