Bokade en resa KLR-ARN-OSL för några veckor sedan åt min flickvän. Vid betalningen såg det ut exakt så som på bilden här och jag kunde därmed ganska säkert säga att det inte skulle bli en bonusresa, men oj så fel jag hade - det blev det! På webben står det Eourbonus-resa, men inga poäng är använda och hela beloppet har betalats på mitt Amex. Men, som sagt. SAS menar att det är en bonusresa och hon kommer alltså inte få några poäng för denna. Har ni haft samma problem?
Grabben på Eurobonus som jag snackade med, var inte alls trevlig och förstod egentligen inte vad som hade hänt och var väldigt kort i svaret, så det är nog bättre att fråga här vad ni tror kan ha hänt.
Jag undrade det samma när jag gjorde min första bokning med appen. Kontaktade SAS och har fått per mail bekräftat att jag kommer att få poäng för min resa som sker imorgon.
När checkade in idag till min resa till Köpenhamn och resan är bokad via appen som sagt så finns det ingen möjlighet att lägga in mitt EB nummer fast kundservice säger att de ser att den finns i bokningen.
Antar att jag kommer att få regga poängen manuellt...
PS. Har uppletar min app.