Använder Android och den fungerar väldigt bra. När man checkat in och begär boardingkort så ligger dessa kvar och finns tillgängliga offline. Nackdelen är att med min mängd resor så fylls fotoalbumet i telefonen med en massa boardingkortbilder så man får rensa då och då.
Noterade att en uppdatering av appen har släppts. "Kul!" tänkte jag, tills jag märkte att det inte rörde sig om en ny version, utan bara korrigering av buggar. Till och med Turkish (vars IT får SAS att framstå som extremt kompetenta) har hunnit före med att lansera en app som stödjer Passbook. Hur svårt kan det vara SAS…
Incheckning via appen funkade klockrent, gick tydligen att checka in 24 timmar innan avgång, tillskillnad från ordinarie 22. Boardingkortet enkelt nedladdat och fick även en inbjudan till FastTrack på ARN. Tack för den!
Tycker appen är bra. Det positiva är att den i alla fall hittar alla resor till skillnad från sas.se .
Det som inte är så bra är att det tar väldigt lång tid för den att uppdatera om man ändrar en bokning. Har en bonusresebokning som jag ändrat. Efter 2 veckor ser jag fortfarande ingen uppdatering...