Senaste nytt

SAS app i Appstore nu

Kört appen lite & den är väl sådär! Hittar inte bokningar, har inte lyckats se bokningar som ligger fram i tiden utan får endast upp den resan som skall företas härnäst. Annars snygg & enkel men funtionsmässigt en bit kvar tills jag gör vågen.

En fråga, är det bara jag som skulle önska att man kunde få bokningen rakt in i kalendern?

SAS app i Appstore nu (och borta igen)

Har hittat en bugg då man är två pers på samma resa. Ena boardingkortets barcode blir fel (de flesta pixlarna saknas) och funkar såklart inte att scanna.
Någon som vet till vem eller var jag rapportera detta?

Finns inte i amerikanska App Store, irriterande nog. Inte helt genomtänkt av SAS att begränsa den till X antal länder.

Kört appen lite & den är väl sådär! Hittar inte bokningar, har inte lyckats se bokningar som ligger fram i tiden utan får endast upp den resan som skall företas härnäst. Annars snygg & enkel men funtionsmässigt en bit kvar tills jag gör vågen.

En fråga, är det bara jag som skulle önska att man kunde få bokningen rakt in i kalendern?

Att få bokningar direkt in i kalendern hade varit toppenbra! Kanske kan vara något att pilla med till nästa version?

Har faktiskt haft lite dialog med SAS om appen samt att den inte fann bokningar. Tydligen så söker den på prefix samt Eurobonus nummer & eftersom jag precis fått EBG istället för EBP så ser jag inte bokningarna. Det skall de åtgärda till nästa release. Ang kalenderfunktionen så har jag "tjatat" om det en längre tid & jag hoppas att de får till det! Inga löften dock...:-(

Har faktiskt haft lite dialog med SAS om appen samt att den inte fann bokningar. Tydligen så söker den på prefix samt Eurobonus nummer & eftersom jag precis fått EBG istället för EBP så ser jag inte bokningarna. Det skall de åtgärda till nästa release. Ang kalenderfunktionen så har jag "tjatat" om det en längre tid & jag hoppas att de får till det! Inga löften dock...:-(

Det förklarar varför inte min 2-4-1 bokning syns som jag bokade som EBB nu när jag har en annan medlemsnivå.

Har testat den live nu i helgen på min MR ARN-CPH-NRT, elddopet skulle ske idag på hemresan från Narita. Gick åt helskotta, appen sänkte läsaren vid gaten, tog nästan 10 minuter för ANA-personalen att starta om den så då åkte pappersboardingen fram.. Funkade dock kanon på CPH i eftermiddags. Alla mina bokningar syns inkl 2-4-1 som jag aldrig sett på nätet. :p

Funkar kanon för mig med. Hade lite strul med att QR koden inte dök upp på ena bokningen, men det löste sig efter en omstart av appen.
Hoppas på uttökad funktionalitet och stabilisering i framtiden!

Jag checkade just in med Android appen och det gick ganska bra. incheckningen online öppnade tidigare (testade 24h15 innan avgång) än i appen (öppnade 23h45 innan för mig).

På min avgång verkar de ha optimerat seat planen ganska rejält också. Men med "Aircraft: null" så vet man ju inte...

2013-04-18_09-15-51.jpg

Toppen