Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Första gången detta hände trodde jag det var jag som missade, men det är faktiskt en bugg i appen:

Efter att man gjort same day change på en resa som ligger när i tiden, där man först checkar ut och sedan byter avgång, så fattar appen inte att man inte är incheckad på nya avgången. Man får varken nytt boardingpass (som man alltid fick förut) eller att incheckningsknappen tänds.

Enda sättet jag hittade är att gå online till desktop-versionen av sajten och göra hantera min bokning, där finns möjlighet att checka in!

Appen uppdaterats, och nu en massa onödiga UI animationer när man byter flik.
Minus för det. Lika idiotiskt som Apples Liquid Glass for iOS.

Appen uppdaterats, och nu en massa onödiga UI animationer när man byter flik.
Minus för det. Lika idiotiskt som Apples Liquid Glass for iOS.

Oj, ja man blir nästan yr när man använder appen nu. Känns som någon upptäckt att man kan göra animationer och så har det gått helt över styr.

Inte blev det bättre av version 6.0.1. Alla knasiga interaktionsmoment är kvar. (Appen själv tror sig för övrigt senast vara uppdaterad i mars 2024.)

acc0111544f6aeab3bbfafc650986e03.jpg

• Haha
Reactions: B79
Oj, ja man blir nästan yr när man använder appen nu. Känns som någon upptäckt att man kan göra animationer och så har det gått helt över styr.
En sak som säkert orsakar problem: de olika menyerna flyger in från olika håll, på olika sätt.
En typ av animation för alla hade inte varit alls lika illa. Men nej, nerifrån, från höger, nån typ av framvikning i mitten…
Som en 12-åring som hittat animationsfliken i Powerpoint…

Toppen