Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Ny version av appen :)

Screenshot_20240825_112421_SAS.jpg

Inte för att jag kan så mycket om teknik, men när jag satt häromdagen på Kastrup var det inte utan att förundras över vilket kapacitet SAS appen behöver besitta. Tänk så många som varje dag och minut bokar, checkar in, byter sittplatser, aktiverar och använder boardingkort, köper tilläggstjänster, kollar nyheter, får info om trafikstörningar, tittar vilket plan de ska flyga med och från vilken gate, utvärderar senaste flighten, kollar EuroBonus kontot mm mm

Jag tycker onekligen att det är imponerande att det funkar så bra som det ändå gör :)

Är det bara jag som inte kan se min LTG progression i appen? I huvudbilden står det 0/10 klickar jag på rutan får jag upp en blå flik och där stämmer allt.

Den här ("Lounge available") har jag iaf inte sett förut. Det är bra, iaf när man flyger från en flygplats man inte brukar. Saknar det i andra appar (looking at you M&M!)
En liten dålig vibb just med hur det är formulerat - är det designat för att det kommer att finnas gott om flygplatser där "lounge is not available"... Men förhoppningsvis tänkt som en hjälp för alla att hitta till rätt lounge på orter där man tidigare gått till en Star-lounge.

Screenshot_2024-09-09-08-10-38-13_8c8bdd374cd1e99028ff05e07f7fe11a.jpg

Den här ("Lounge available") har jag iaf inte sett förut. Det är bra, iaf när man flyger från en flygplats man inte brukar. Saknar det i andra appar (looking at you M&M!)
En liten dålig vibb just med hur det är formulerat - är det designat för att det kommer att finnas gott om flygplatser där "lounge is not available"... Men förhoppningsvis tänkt som en hjälp för alla att hitta till rätt lounge på orter där man tidigare gått till en Star-lounge.
Riktigt bra funktion som kom 1 sept och har förbättrats lite sedan dess. Jag fick upp lounge på KLM bokning förra veckan, bra där SAS!

En funktion som jag inte har testat tidigare är chatfunktionen.
Det var däremot noll respons idag i den, så det kan ju vara en förbättring att se till att någon svarar. Som andrahandsalternativ så är det bäst att plocka bort den om det inte sitter någon i andra änden.

Toppen