Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Thornado

Medlem
Tänkte testa Diamond-chatten i appen för första gången idag.

När jag skrev in mitt första meddelande så stod förväntade väntetid som 88 minuter och min plats i kön som nummer 2....
Var inget jättebrådskande så glömde bort det ett tag och kom sen tillbaka några timmar tidigare - inget svar, men chattsessionen hade stängts.
Kopierade och skrev in samma meddelande igen i en ny chattsession och nu stod förväntad väntetid som 144 minuter och min köplats nummer 4.

Om det nu ska vara en poäng i att ha det hela som en chatt (istället för mail där jag kan acceptera lite längre responstid) så skulle jag hoppas på någon form av hyfsad interaktivitet och responstid, åtminstone när det uppenbarligen inte är så hög belastning. Om de värden som anges faktiskt stämmer så låter det ju intressant att de räknar med att det ska ta uppemot en timme att hantera varje person i kön.

Har ni andra som testat chattfunktionen haft bättre tur med responstid?



Edit: Nu kom jag tillbaka till min andra chattsession bara 9 minuter efter att jag skrivit mitt meddelande och fick veta att "This chat from 10.07.2023 is not active anymore."
 

andreas

Medlem
Tänkte testa Diamond-chatten i appen för första gången idag.

När jag skrev in mitt första meddelande så stod förväntade väntetid som 88 minuter och min plats i kön som nummer 2....
Var inget jättebrådskande så glömde bort det ett tag och kom sen tillbaka några timmar tidigare - inget svar, men chattsessionen hade stängts.
Kopierade och skrev in samma meddelande igen i en ny chattsession och nu stod förväntad väntetid som 144 minuter och min köplats nummer 4.

Om det nu ska vara en poäng i att ha det hela som en chatt (istället för mail där jag kan acceptera lite längre responstid) så skulle jag hoppas på någon form av hyfsad interaktivitet och responstid, åtminstone när det uppenbarligen inte är så hög belastning. Om de värden som anges faktiskt stämmer så låter det ju intressant att de räknar med att det ska ta uppemot en timme att hantera varje person i kön.

Har ni andra som testat chattfunktionen haft bättre tur med responstid?



Edit: Nu kom jag tillbaka till min andra chattsession bara 9 minuter efter att jag skrivit mitt meddelande och fick veta att "This chat from 10.07.2023 is not active anymore."

Det lät verkligen inte bra! Har testat vid tre tillfällen och alla gånger kort responstid och bra assistans med mina ärenden. Allt från seating, avbokning till eurobonus-bokning.
Vad jag saknar är att det inte kommer några notiser utanför chatten i appen, så det är lätt att missa svar.

Uppskattar att SAS erbjuder funktionen i appen men för min egen del hade det varit tillräckligt med ett whats-app nummer, likt finnair.
 

GOTBound

Medlem
Tänkte testa Diamond-chatten i appen för första gången idag.

När jag skrev in mitt första meddelande så stod förväntade väntetid som 88 minuter och min plats i kön som nummer 2....
Var inget jättebrådskande så glömde bort det ett tag och kom sen tillbaka några timmar tidigare - inget svar, men chattsessionen hade stängts.
Kopierade och skrev in samma meddelande igen i en ny chattsession och nu stod förväntad väntetid som 144 minuter och min köplats nummer 4.

Om det nu ska vara en poäng i att ha det hela som en chatt (istället för mail där jag kan acceptera lite längre responstid) så skulle jag hoppas på någon form av hyfsad interaktivitet och responstid, åtminstone när det uppenbarligen inte är så hög belastning. Om de värden som anges faktiskt stämmer så låter det ju intressant att de räknar med att det ska ta uppemot en timme att hantera varje person i kön.

Har ni andra som testat chattfunktionen haft bättre tur med responstid?



Edit: Nu kom jag tillbaka till min andra chattsession bara 9 minuter efter att jag skrivit mitt meddelande och fick veta att "This chat from 10.07.2023 is not active anymore."
När jag använde Diamond chatten i appen för flesta gången förra veckan fick jag något liknande typ 88 minuter men blev kopplad till en operatör inom 30 sekunder.
 

Tobbe.O

Medlem
Ny app uppdatering igår! :)

Verkar som man äntligen ska kunna ansluta till Wifi ombord med hjälp av appen :)

Screenshot_20230712_111350_SAS.jpg
 

Stenis32

Medlem
Att kunna ansluta till WiFi via appen låter smidigt! Vem blir först att testa?

Jag har i iOS-appen inte lyckats ”keep track of vouchers”, är jag blind att inte se dessa annat än i bokningsflödet (vilket har varit möjligt länge)?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

LPC123

Medlem
Att kunna ansluta till WiFi via appen låter smidigt! Vem blir först att testa?

Jag har i iOS-appen inte lyckats ”keep track of vouchers”, är jag blind att inte se dessa annat än i bokningsflödet (vilket har varit möjligt länge)?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Samma här. Dock står det version 5.8 men uppdaterad nu på morgonen
 

srg

Medlem
Kör 5.9 på Android.. Har någon hittat vart voucherna gömmer sig? Eller är det nytt att dom syns när man bokar resa med poäng i appen? Minns inte hur det såg ut tidigare.
 
Toppen