Senaste nytt

SAS - An evening of conversation -EBD+

Bor i Skane. Blev inbjuden till Stockhokm men kan inte ga da jag ar ute och ......... tata reser :)
LTD ar ocksa kort for mig da jag mitt resemonster foljer lite som Palmens.

Det skulle ju vara väldigt positivt att få starta på 45k poäng, då hade jag personligen blivit EBD igen utan problem.
Nu som LTG så flyger jag det som passar bäst istället för optimera mot Eurobonus. Mitt flygande med sas och "alliansen" har därmed minskats till under 50% mot tidigare.

Men håller med om att det är lite för bra, men jag hade för egen del inte klagat.
Det går ju köra en mellanväg att man får starta på 25-30k poäng och 25-30 segment.
Här är nog ett bra argument FÖR att införa en morot med lite nivåpoäng/segment i grunden för LTG. Att ge nåt att jaga även efter 10 år som LTG, och kanske en morot att behålla sitt Amex Elite, utöver 2x241. Annars finns ju risken att man bara njuter av LTG-fördelar, men gör sin strategiska spend annanstans, och byter Amex Elite mot Amex Premium för bara 27% av kostnaden.
25k LTG bonus + 20k Amex Elite = tjäna in 45k mot Diamond kunde vara en bra balans.

Last edited:
Jag tror defintivt SAS hade tjänat på att ge 45k/år till Lifetime Gold. En naturlig fördel och många fler LTG hade fått incitament att aktivt välja SAS. Vi känner väl alla här folk som är nöjda med LTG, kanske sagt upp Elitekort, och nu istället shoppar runt mer. 90k är mycket att målmedvetet flyga in för lite mervärde (dock mycket mer nu) gentemot EBG.

Jag kan tänka mig att många istället väljer att jobba mot t ex *A status. Själv prioriterar jag inte det ska sägas, vill ha EBD, värdesätter det högt numera pga mitt resemönster och klarat det länge nu med B.I.S utan Elite.

Någon som vet hur det fungerar hos andra program där man kan få lifetime status? Får du t.ex. hos BA 1500 TP mot GGL när du är lifetime Gold, får du XP mot Ultimate när du är FlyingBlue Platinum for life och ger Lufthansa 2000 poäng mot HON när du är Lifetime Senator?

EBD sen tusen år eller så och inte fått inbjudan. Får överhuvudtaget inte några "erbjudanden" eller inbjudningar från SAS.
Kan det ha att göra med att jag är skåning, eller finns det nån "Skicka häftiga inbjudningar och erbjudanden till mig"-checkbox nånstans som jag inte klickat i?

Det skulle ju vara väldigt positivt att få starta på 45k poäng, då hade jag personligen blivit EBD igen utan problem.
Nu som LTG så flyger jag det som passar bäst istället för optimera mot Eurobonus. Mitt flygande med sas och "alliansen" har därmed minskats till under 50% mot tidigare.
Det är liknande för mig men jag står hela tiden och väger om jag ska jaga diamond eller ej. En annan variant som kanske inte behöver vara antingen eller skulle vara roll-over miles.
EBD sen tusen år eller så och inte fått inbjudan. Får överhuvudtaget inte några "erbjudanden" eller inbjudningar från SAS.
Kan det ha att göra med att jag är skåning, eller finns det nån "Skicka häftiga inbjudningar och erbjudanden till mig"-checkbox nånstans som jag inte klickat i?
Ja under din profil på hemsidan > inställningar > kommunikation
Bor i Skane. Blev inbjuden till Stockhokm men kan inte ga da jag ar ute och ......... tata reser :)
LTD ar ocksa kort for mig da jag mitt resemonster foljer lite som Palmens.
Man kan antingen anmäla sig via någon annans länk (själva länken är inte personlig) om man har en kompis som blivit inbjuden till Köpenhamn eller vise versa. Eller så kan man maila till kontakt-mailen som finns på sidan så skickar de en länk till rätt event, men det är nog fullbokat nu skulle jag gissa.

Jag tror defintivt SAS hade tjänat på att ge 45k/år till Lifetime Gold. En naturlig fördel och många fler LTG hade fått incitament att aktivt välja SAS. Vi känner väl alla här folk som är nöjda med LTG, kanske sagt upp Elitekort, och nu istället shoppar runt mer. 90k är mycket att målmedvetet flyga in för lite mervärde (dock mycket mer nu) gentemot EBG.

Jag kan tänka mig att många istället väljer att jobba mot t ex *A status. Själv prioriterar jag inte det ska sägas, vill ha EBD, värdesätter det högt numera pga mitt resemönster och klarat det länge nu med B.I.S utan Elite.
Hoppas och tror absolut att LTG kommer att starta på 45K baspoäng, det skulle göra att jag skulle jaga vidare mot diamant hos SAS.

Det är många här på BC som brukar säga att det är alldeles för lätt att få Gold / Diamond osv på SAS. Raljeras med "cornflakes" etc. Nu när det blivit 25% svårare att få bla Diamond då skall en hel del folk (alla LTG) få ett försprång in i EBD värmen. Jag vet inte. EBD är svårt att nå ja, kanske det skall vara så bara. Lite-time EBD är något annat, vilket jag iofs tycker SAS borde ha. Inte lätta frågor det här.

Jag hade önskat att SAS hade en fast poängnivå för EBP som LH har med HON och BA har med GGL.
Nu när man snabbt når EBD så börjar man titta på andra flygbolag, vilket inte gynnar SAS...
Det där med merförsäljning och och hålla kvar frekventa kunder som har andra alternativ har man svårt med.

Följdfråga på infon/ryktet att seatblock skulle införas i Plus (ensning med KLM/AF business). Är det sant och om ja, när tror man det är gjort.
Det är inget rykte. Redogjordes klart i Danmark när vi träffades på SAS Event med deras flygpartner att detta skall genomföras. Måste anpassa sin produkt för andra flygbolag som kommer över pölen som flyger vidare med SAS i business. https://www.businessclass.com/forum/threads/sas-event-i-köpenhamn-get-ready-for-takeoff-17-9.106081/. See post #20.

Lifetime Diamond nämnde Aron till mig innan mötet att det kommer inte ske inom närstående tid. Förmodligen aldrig så jag släpper detta nu efter 13:e året i rad. Blir sista för mig.

Toppen