Senaste nytt

SAS - An evening of conversation -EBD+

På förra Diamond-eventet så sa Aron att det är nåt de tittar på, men tror inte det lovades mer, eller nekades heller. Har inte hört nåt om det sedan dess.
Kvittar för min del, min svit är bruten haha.

Inget besked är väl kommunikation nog i detta fall jag tycka. Lite mycket begärt att de skall informera om något som aldrig funnits eller som eventuellt funderats på.

En idé som kom upp på förra "evening of conversation" i Köpenhamn (och som borde intressera många här) var att man ville att LT gold skulle starta året på 45k nivå-poäng (dvs motsvarande vad Gold nivån kräver).

Jag kan se logiken i det, det skulle göra det enklare och därmed ge initiativ till den som blivit LT och inte flyger lika mycket att nå Diamond.

Samtidigt är det nog inte en bra affär för SAS. Det finns säkert många LT gold som inte "gått i pension" och som därmed kanske skulle minska sitt flygande med SAS om de fick 50% av poängen gratis.

Men på den tiden fick man som EBG 25% extra statuspoäng så man hade en bonus. Nu är ju den fördelen borta för alla guldkortsinnehavare men för en pensionerad LTG kommer nog steget kännas ännu lite längre nu.

En idé som kom upp på förra "evening of conversation" i Köpenhamn (och som borde intressera många här) var att man ville att LT gold skulle starta året på 45k nivå-poäng (dvs motsvarande vad Gold nivån kräver).

Det vore såklart väldigt trevligt för många, men precis som du säger antagligen lite för generöst.
En bra kompromiss mellan detta och LTD vore ju att de som haft Diamond i 10 år får någon sorts LTG+ och dessa får börja sina år på 45k nivåpoäng.

Dock antagligen lite för komplicerat kommunikationsmässigt osv.

Det skulle ju vara väldigt positivt att få starta på 45k poäng, då hade jag personligen blivit EBD igen utan problem.
Nu som LTG så flyger jag det som passar bäst istället för optimera mot Eurobonus. Mitt flygande med sas och "alliansen" har därmed minskats till under 50% mot tidigare.

Men håller med om att det är lite för bra, men jag hade för egen del inte klagat.
Det går ju köra en mellanväg att man får starta på 25-30k poäng och 25-30 segment.

Toppen